خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان فارس خبرداد؛

کارخانه روغن نباتی شیراز مشکل معوقات و حقوق ندارد/ پیش بینی 60 هزار تعهد اشتغال برای فارس/ تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۲۷۸

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به تعدیل نیروی کار در سطح استان در سال ۱۴۰۱ گفت: در هشت ماه امسال تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش داشته که نشان از کاهش تعدیل نیرو در سال جاری در سطح فارس است.

به گزارش ایلنا، وحید خداپرست امروز چهارشنبه در بیست و هشتمین جلسه از سلسله نشست‌های مدیران پاسخگوی استان فارس، افزود: کارخانه روغن نباتی شیراز مشکل معوقات و حقوق ندارد و با پیگیری های کارفرما و همکاری اداره کل غله  و جهاد کشاورزی حجم  خوبی از مواد اولیه در اختیار این کارخانه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: روز گذشته در کارگروه رفع موانع تولید به مشکلات کارخانه  قند ممسنی  نیز پرداخته شد؛ شرایط انبار این کارخانه مساعد نیست و مقرر است تا کارفرما انبار کارخانه را با تسهیلاتی که بانک ملی به شرط وسیقه ملکی متقبل شده است، تجهیز کند.

خداپرست  گفت: حقوق کارگری در ابتدای سال بیش از 57 درصد افزایش داشته است ؛ در دو سه ماه آینده نیز شورای عالی کار مقرر است در خصوص تا افزایش حقوق جدید کارگران تصمیم گیری کند.

پیش بینی 60 هزار تعهد اشتغال برای فارس

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: در سال جاری حدود ۶۰ هزار تعهد اشتغال برای فارس پیش بینی شده که تاکنون ۹۳ درصد این تعهد محقق شده که فارس از این نظر رتبه چهارم کشور را دارا است.

وی با بیان اینکه در سال جاری مشکل ۱۵۷ تعاونی مشکل دار استان رفع شده،گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ تعاونی مشکل دار در سطح این استان وجود دارد که رفع مشکلات ۶۰ تعاونی از این تعداد در حال انجام است و اکنون حدود ۱۰ تعاونی با مشکل جدی در این استان وجود دارد.

خداپرست بیان کرد: حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه بخش تعاون و احیای تعاونی‌های غیرفعال استان اختصاص یافته است.

وی افزود: امسال ۲ هزار و ۷۵۸ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ماده ۱۶ به فارس اختصاص یافته که بنا به دستور استاندار فارس ۲۵ درصد این اعتبار و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای توسعه بخش تعاون و احیای تعاونی‌های غیرفعال استان در نظر گرفته شده است.

کارخانه روغن نباتی شیراز مشکل معوقات و حقوق ندارد/ پیش بینی 60 هزار تعهد اشتغال برای فارس/  تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش داشت

کاهش وقت رسیدگی به شکایات حوزه کارگری و کارفرمایی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه از کاهش وقت رسیدگی به شکایات حوزه کارگری و کارفرمایی در سطح استان خبرداد و بیان کرد: سال گذشته وقت رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی حدود هشت ماه بود که با افزایش تعداد هیات های رسیدگی کننده این زمان اکنون در شیراز به ۳۳ تا ۳۵ روز و در سایر شهرستان ها به حدود ۲ هفته کاهش پیدا کرده است.

خداپرست: در حال حاضر ۵۱ هیات تشخیص و ۲۸ هیات حل اختلاف در سطح شهرستان های استان فارس برای رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی فعال است.

۱۰ هزار و ۶۸۹ مجوز مشاغل خانگی در فارس صادر شد

وی با بیان اینکه اکنون مجوز مشاغل خانگی بصورت الکترونیکی و ظرف سه روز در فارس صادر می شود،افزود: ۱۰ هزار و ۶۸۹ مجوز مشاغل خانگی در استان فارس صادر شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس نرخ بیکاری این استان را براساس اطلاعات منتشر شده در تابستان امسال هفت و ۲ دهم درصد اعلام کرد و گفت: اقداماتی نظیر ایجاد خانه یاریگران زندگی در حوزه اجتماعی این اداره کل و در سطح واحدهای صنعتی و کارگاهی استان به جد دنبال می شود تا نیروی کاری که در دام اعتیاد افتاده به زندگی طبیعی بازگردد و به چرخه تولید کمک کند.

وی با بیان اینکه فارس بیشترین تعداد مجموعه های فرهنگی و ورزشی را با ۱۷ مجموعه در سطح کشور دارا است،اظهار داشت: ۶ مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در سطح این استان وجود دارد که عملیات اجرایی آن بیش از ۱۵ سال گذشته آغاز شده اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است که برای اولین بار در این استان با جذب ۳۷ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۵۶ درسال جاری تعدادی از این ورزشگاه ها ازجمله در شهرستان داراب، شهر جدید صدرا و استهبان در بهار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

خداپرست عنوان کرد: در پی همه گیری بیماری کرونا مشکلاتی برای واحدهای تولیدی استان به وجود آمد که ۳۰ هزار و ۸۱۵ کارگاه فارس از ۵۷۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان بهرمند شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز