خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس:

با اعتبار حدود ۱۸ میلیارد تومان نیز نتوانستیم مشکلات بیکاری را حل کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۶۰۲

وظیفه ی تولید اشتغال نیز وظیفه ی دولت نیست بلکه وظیفه ی حاکمیت و مردم است.

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان لامرد با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، فرماندار و جمعی از مدیران شرکتها و کارخانجات و ادارات در سالن شهید جنگاور فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازشیراز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس که در این کارگروه سخن می گفت، با تقدیر و تشکر از همدلی مدیران ومجموعه کار و تولیدشهرستان لامرد افزود: شهرستان لامرد به عنوان کارگاه آموزشی ایجاد اشتغال و استفاده از فرصت های ناب برای استان فارس است و اگر همه ی شهرستانها به این شکل عمل کنند به وضعیت مطلوبی از اشتغال در استان خواهیم رسید.

سهراب مختاری با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر حیاتی نماینده اسبق مردم شهرستان های لامرد ومهر در مجلس شورای اسلامی بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: نرخ بیکاری در سال ۸۴ و ۸۹ به ترتیب ۱۳.۲درصد و ۲۰.۵ درصد بوده است این درحالی است که با تزریق اعتبار حدود ۱۸ میلیارد تومان نیز نتوانستیم مشکلات بیکاری را حل کنیم.

مختاری در ادامه با اشاره به اینکه تزریق اعتبار تنها راه ایجاد اشتغال نمی باشد بیان داشت: استفاده از ظرفیت های اشتغال و کارگروه اشتغال هم نقش مهمی در رفع بیکاری و وضعیت موجود دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس خطاب به مدیران گفت: نباید صدور بعضی مجوزها باعثشود که فرصت را از سرمایه گذاران علاقه مند بگیریم.

وی در ادامه به عملکرد خوب دولت و سازمان امورمالیاتی کشور در لغو مجوزهایی که مانع کسب و کارو غیر فعال است اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه ی تولید اشتغال نیز وظیفه ی دولت نیست بلکه وظیفه ی حاکمیت و مردم است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ما باید به عنوان کارگر، کارفرما ومسئولین در ارتقاء فرهنگ کار تلاش به جدی داشته باشیم.

سهراب مختاری در ادامه با تاکید بر اینکه انتظار از کارگروه اشتغال استفاده از ظرفیت ها می باشد گفت: ایجاد اشتغال در راستای تحقق عدالت اجتماعی و در گروه توزیع عادلانه ثروت است که تحقق آن نیز بزرگ شدن اقتصاد هر جامعه را در پی دارد.

وی در ادامه صحبت های خود بر ایجاد صنعت قالیبافی در منطقه تاکید کرد و بیان داشت: تولید قالی و فرش بهترین تولیدی است که در کشور مشکل بازار فروش ندارد.

مختاری در پایان با تاکید بر حفظ فرصت های شغلی به سال اقتصادو فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: اگر امسال با مدیریت جهادی کارگران با کار بیشتر و کارفرمایان با سرمایه گذاری و مسئولین با تلاش در راستای حفظ فرصت های شغلی موجود و بسترسازی برای ایجاد اشتغال تلاش نماییم نیز می توانیم به وضعیت مطلوبی از اشتغال برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز