خبرگزاری کار ایران

ناظر گمرکات گیلان خبرداد؛

افزایش ۴درصدی صادرات کالا از گیلان/ بیش از ۷۳۳ هزار تُن صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۹۷۶

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به افزایش ۴ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی از ابتدای امسال تاکنون از استان گفت: در این مدت بیش از ۷۳۳ هزار و ۷۰۰ تن کالا از گمرکات گیلان صادر شد.

به گزارش ایلنا از رشت؛صادق برزگر در جمع خبرنگاران گفت:  از ابتدای امسال تا کنون ۷۳۳ هزار و۷۶۲ تن کالا به ارزش بیش از ۵۳۱ میلیون و ۴۱ هزار دلار از گمرکات گیلان صادر شده است.

وی افزود: بیشترین کالاهای صادر شده از گیلان شامل محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات از آن، محصولات شیمیایی، محصولات پلاستیکی، محصولات صنایع غذایی و غیره بود که به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس صادر شد.

برزگر با اشاره به کاهش ۸ درصدی واردات از مبادی ورودی گمرکات گیلان به این استان، ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۹۷۴ هزار و ۴۴۶ تن کالا به ارزش بیش از ۸۷۹ میلیون و۱۸۳ هزار دلار از مبادی گمرکات گیلان وارد شده است.

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه بیشترین کالاهای وارداتی کالاهای اساسی نظیر غلات (جو و ذرت دامی) و گوشت و روغن بود، اضافه کرد: علاوه بر کالاهای اساسی چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا و خمیر چوب و ماشین آلات و لوازم و قطعات آن از مرزهای گمرکی گیلان از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، جمهوری آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه و اکوادور وارد کشور شده است.

برزگر همچنین گفت: در طول سال جاری ۸۵ تن کالا به ارزش ۳۸۸ هزار و۸۰۰ دلار از طریق صادرات چمدانی از گمرکات گیلان ارسال شده که آمارها بیانگر کاهش ۴۰ درصدی از نظر ارزش دلاری و کاهش ۳۹ درصدی وزنی کالاهای ارسالی از طریق صادرات چمدانی از گمرکات گیلان است.

وی به افزایش ۲۵۹ درصدی ترانزیت خارجی مبدا با ترانزیت ۴۶۳ هزار و ۳۸۲ تن کالا اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۳۳ هزار و ۵۹۴ تن کالا نیز به مقصد گمرکات گیلان ترانزیت شده که آمارها بیانگر رشد ۶۲ درصدی ترانزیت خارجی مقصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به کاهش ۲۴ درصدی ورود و افزایش ۴۲ درصدی خروج مسافر از طریق گمرکات گیلان ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۱ هزار و ۴۵۲ مسافر از طریق مرزهای گمرکی وارد کشور شده و شش هزار و ۲۴۱ مسافر نیز از این طریق از کشور خارج شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز