خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دارایی استان؛

میزان تقاضای اجاره نشینی در قزوین افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۱۶۹

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: تقاضا برای اجاره نشینی بالا رفته و اگر در ستاد تنظیم بازار در این خصوص برنامه‌ریزی صورت نگیرد بخشی از جامعه متضرر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، امیر خلیلی خواه روز یکشنبه در ستاد تنطیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین با اعلام این خبر تصریح کرد: این تورم در سال گذشته در استان بیش از 55 درصد بوده و روند تورم هزینه ساخت در قزوین در مدت زمان سه سال گذشته بیشترین افزایش را طی یک دهه گذشته داشته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین ضمن تاسف نسبت به وضعیت ساخت‌ساز در استان اظهار کرد: نرخ رشد سرمایه گذاری مسکن در استان منفی بوده و در حال حاضر افزایش عرضه در حوزه ساخت و ساز نداریم.

خلیلی خواه با بیان اینکه در 3 سال گذشته فقط توانسته‌ایم عرضه مسکن را در استان ثابت نگه داریم، بیان کرد: تعداد بناهای احداث شده در استان قزوین در سال 1399 ، 3 هزار و 592 مورد بوده که به یک هزار و 754 مورد در سال گذشته کاهش یافته و تعداد مجوزهای ساخت نیز از حدود 8 هزار مورد به 5 هزار و 794 مورد رسیده است.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری چندانی در حوزه مسکن در قزوین صورت نگرفته و 45 درصد درآمد دهک اول جامعه صرف تامین مسکن می‌شود و برخی از مشکلات مسکن به ثبات اقتصادی بر می‌گردد و تقاضا برای اجاره نشینی بالا رفته و اگر در ستاد تنظیم بازار برنامه ریزی در این خصوص نداشته باشیم بخشی از جامعه متضرر می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز