خبرگزاری کار ایران

آموزش‌وپرورش استان همدان اعلام کرد؛

کمبود ۴۰۰۰ معلم در همدان/بیشترین کمبود معلم در غرب کشور را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۲۳۶

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان از کمبود ۴۰۰۰ معلم در همدان خبر داد و گفت: برای جبران این مسئله از روش‌هایی استفاده کردیم که تأثیر منفی در کیفیت آموزشی دارد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمود نقوی اظهار کرد: معلمانی که کمتر از ۲۰ سال سابقه دارند، در هفته ۲۴ ساعت و معلمانی که بیش‌ از ۲۰ سال سابقه دارند در هفته ۲۰ ساعت تدریس موظفی دارند.

نقوی با بیان اینکه به ۱۷ هزار و ۵۰۰ معلم در استان نیاز داریم، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۵۰۰ معلم داریم بنابراین برای حل معضل کمبود معلم در همدان نیاز به ۴۰۰۰ نیرو است.

وی با بیان اینکه مهرماه سال گذشته ۶۰۰ کلاس درس بدون معلم داشتیم، مطرح کرد: در ابتدای سال‌تحصیلی کمبودهای جزئی وجود داشت که به علت جابه‌جایی معلمان بود اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال حاضر کلاس خالی نداریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان ادامه داد: برای حل این مشکل از تدریس بازنشستگان، اضافه تدریس معلمان، تدریس عوامل اجرایی، تدریس سرباز طلبه‌ها و سرباز معلمان استفاده کردیم که این مسئله تأثیر منفی روی کیفیت آموزشی دارد.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین معضل کمبود معلم در غرب کشور، مربوط به استان همدان است و برای درمان قطعی این مشکل احتیاج داریم که استاندار و مجمع نمایندگان تلاش کنند تا سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان و استخدام معلمان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز