خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

تخفیف تعرفه‌های نظام مهندسی در حمایت از تعاونی‌های مسکن قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۴۸۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: یکی از انتظارات ما برای حمایت از تعاونی‌های مسکن تخفیف تعرفه‌ها و همچنین افزایش مدت زمان نظارت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالله کشاورز ترک در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن استان که روز پنجشنبه با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، نمایندگان قزوین در مجلس و مسئولین حوزه مسکن در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: تعاون اولویت اول ما است و برای حل مشکلات تعاونی‌ها کارگروهی برگزار شد که جلسه اول آن ۱۳ مصوبه داشت که بیشتر آن‌ها تسهیل کننده امور تعاونی‌ها و در راستای حل آن‌ها بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در ادامه با اشاره به کوتاه بودن مدت زمان نظارت بر پروژه‌ها گفت: هیچ تعاونی در ۱۸ ماه نمی‌تواند پروژه را به اتمام برساند، ما درخواست داریم برای حمایت از تعاونی‌های مسکن ۵۰ درصد تخفیف، ۵۰ درصد کاهش سهمیه مهندسی و ۵۰ درصد افزایش زمان نظارت درنظر گرفته شود. 

وی عنوان کرد: همچنین یکی از انتظارات و پیشنهادات ما این است که در شهرداری‌های مجموع استان هیچ تعاونی تخلف نکند و افزایش بنا نداشته باشند که این موضوع مورد استقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: درخصوص صدور سند برای اعضای تعاونی‌ها هم پیشنهاد ما این است برخوردها یکسان و متناسب با مجموعه نباشد و افرادی که عوارض و مبالغ مورد نظر را پرداخت می‌کنند بتوانند سند را دریافت کنند.

یکی از نمایندگان تعاونی‌های مسکن هم در این جلسه با بیان دغدغه‌های تعاونی در حوزه تعرفه‌های نظارت گفت: اگر قانون غلط باشد مردم ضرر می‌کنند، مهندسین ناظر هم حضور فعال ندارند و باید ناظر مقیم داشته باشیم، ناظر تعیین شده هم هر چند ماه در محل پروژه حضور می‌یابد، ما باید از مردم برای ناظران پول بگیریم و اعضا اعتراض دارند.

در این جلسه موضوع نظارت بر ساختمان‌های بلند مرتبه تعاونی‌های مسکن، بررسی چگونگی کسر سهمیه ناظران ساختمان در ساختمان‌های متراژ بالا و نحوه و زمان تمدید پروانه ساختمان‌های بلند مرتبه بررسی شد.

همچنین نماینده‌های چند تعاونی مسکن و نمایندگان استان و اتاق تعاون دغدغه‌های خود را درباره حوزه مسکن مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز