خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان:

ساز و کار جدیدی از تعاونی‌ها در قزوین شکل می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۸۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در استان برای شکل گیری مدل جدید تعاونی‌ها بویژه در حوزه مسکن برنامه‌هایی را تنظیم خواهیم کرد و در مجموع باتوجه به اینکه تعاونی در برخی حوزه‌ها تنها راه حل مشکل است به این بخش توجه ویژه خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عین الله کشاورزترک در نشست تعاونی‌ها که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: می‌توان تعاون را احیا کرد و تیم اقتصادی و مدیریتی استان هم به حمایت از تعاونی‌ها اعتقاد دارند، چرا که این بخش می‌تواند در اقتصاد نقش کلیدی ایفا کند، البته استاندار در تعاونی‌های مسکن با مدل موجود موافق نیست و قایل به تحول در این حوزه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد:  در بخش مسکن می‌توان از مدل‌هایی مانند تعاونی عمران مسکن، انبوه‌سازان و سهامی عام استفاده کرد.

وی عنوان کرد: در حوزه گردشگری با محوریت تعاونی‌ها چندین هتل آپارتمان را در استان تاسیس خواهیم کرد که هم به اقتصاد استان و هم به پروژه‌های گردشگری کمک می‌کند.

این مسئول بیان کرد: باتوجه به تجربه‌های موجود در شهرک مینودر و کوثر، حوزه مرغداری، دامداری و روستایی، تعاون در استان نقش خوبی را ایفا کرده اما در حوزه مسکن آسیب‌ها و چالش‌های چند تعاونی، وجهه و سرمایه اجتماعی تعاونی‌ها را کاهش داده و در این راستا کارگروه حقوقی تشکیل شده و درحال اقدام است تا از فضای موجود خارج شویم.

ظرفیت‌های تعاون با شرکت‌های سهامی عام به کار گرفته شود

وی ادامه داد: تعاون اولویت ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است و به شخصه به این حوزه علاقه دارم، چون تعاون تنها دستگاهی است که اداره کل بواسطه آن و با پشتوانه مشارکت مردمی می‌تواند به طور مستقیم به اقتصاد وارد شود.

کشاورز ترک اظهار کرد: در استان از مزیت‌ها و وام‌های ملی که برای بخش تعاون موحود است استفاده نکرده‌ایم با شرکت‌های سهامی عام می‌توان از این مزیت‌ها استفاده کرد، درحال حاضر راه اندازی یک شرکت سهامی عام با هدف خرید یکی از شرکت‌های راکد استان پیگیری شده و حدود ۳۵ درصد سهام آن خریداری شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه مسکن با محوریت البرز و قزوین هم اقداماتی در حال انجام است که با عملی شدن آن‌ها در حوزه سیاست گذاری زمین و مسکن اتفاقات خوبی خواهد افتاد و باید فضا به نوعی باشد که همه در بخش تعاون حضور  فعال داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: درحال حاضر  نقدینگی کشور به پنج هزار هزار میلیارد تومان رسیده که سهم استان از این میزان ۲.۴ درصد است که عدد زیادی به شمار می‌آید و اگر پروژه‌های خوبی در بخش تعاون تعریف شود شهروندان می‌توانند سرمایه‌های خود را به این بخش سوق دهند.

وی گفت: باتوجه به اهمیت تعاونی‌ها بویژه در بخش مسکن لازم است در انتخاب مدیرعامل شرکت‌های تعاونی مسکن از افراد متخصص استفاده شود و اتاق تعاون در این حوزه سخت گیرانه عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز