خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

انجام روزانه ۱۰ ماموریت آتش نشانی در ارومیه/۹۷ درصد تماس ها با سامانه ۱۲۵ مزاحمت تلفنی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۴۱۳

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: در نیمه نخست امسال روزانه به‌طور متوسط ۱۰ ماموریت آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در این شهر انجام شده است.

حسین سرباز رشید در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: در نیمه نخست امسال، یک‌هزار و ۱۱۲ ماموریت توسط آتش نشانان در شهر ارومیه انجام شده که بیشترین عملیات ها مربوط به اطفای حریق مراتع بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه ادامه داد: آتش سوزی مراتع، آتش گرفتن خودرو و گیرکردن در آسانسور، از جمله حوادثی است که در سال جاری شاهد افزایش آنها در ارومیه بودیم.

سرباز  گفت: بیش از ۹۷ درصد تماس شهروندان با آتش نشانی این شهرستان، مزاحمت تلفنی و غیرمرتبط با وظایف این سازمان است.

وی افزود: در طول روز به طور میانگین ۴۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی ارومیه گرفته می شود که از این تعداد تنها ۱۰ مورد مربوط به آتش سوزی بوده و بقیه به خاطر این که ارتباطی با وظایف این سازمان ندارد، مزاحمت تلفنی محسوب می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه اضافه کرد: شهروندان شماره های امدادی را به خاطر بسپارند و برای هر مساله جزئی با سامانه ۱۲۵  تماس نگیرند تا انرژی و وقت آتش نشانان برای انجام ماموریت های مختص این سازمان صرف شود.

سرباز رشید، از  از انجام ۱۷ مورد اطفای حریق طی شش ماهه گذشته امسال در پارک جنگلی ارومیه خبر داد و گفت: بعد از آتش سوزی مراتع در ارومیه آتش سوزی خودرو در رتبه دوم عملیات های امداد و نجات آتش نشانی را به خود اختصاص داده است.

وی با تشکر  از همکاری شهروندان  با سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه  افزود: شهروندان  با همکاری لازم با  سازمان آتش نشانی موجب به موقع رسیدن آتش نشانان به محل حادثه می شوند.

سرباز رشید، از شهروندان خواست در زمان وقوع حادثه و تماس با آتش نشانی خونسردی خود را حفظ کرده و تلاش کنند تا آدرس دقیق را به مامورین ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز