خبرگزاری کار ایران

معاون حمل ونقل مدیرکل راهداری خبرداد؛

افزایش ۲۲ درصدی جابجایی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۰۹۸

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان در سه ماه نخست امسال یک میلیون و ۱۴۸ هزار مسافر را به نقاط مختلف کشور جابجا کرده است، گفت: میزان جابجایی مسافر در این مدت ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، کاظم تیمورزاده،  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد مسافر با ۱۲۵ هزار و ۸۴۱ سفر جابجا شده است.

وی اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان در زمان کنونی دارای ۶۴۴ اتوبوس، یک هزار و ۲۲۷ مینی بوس و ۷۹۶سواری کرایه بوده و ۱۲۵ شرکت و موسسه مسافری نیز در این زمینه فعالیت می کنند.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این استان ۶ شرکت و شعبه مسافربری بین المللی فعالیت می کند، گفت: این شرکت ها در سه ماه نخست سال جاری ۸ هزار و ۲۸۸ مسافر را با انجام ۹۶۴ سفر به مقاصدی در کشورهای ترکیه و عراق جابجا کرده اند.

تیمورزاده، ادامه داد: در این بازه زمانی یک هزار و ۴۰۰ پروانه عبور ترافیکی و بیش از ۲۳ هزار و ۴۰۰ برچسب معاینه فنی برای وسایط نقلیه ناوگان حمل و نقل عمومی صادر شده است.

وی یادآوری کرد: هم اکنون هفت مرکز معاینه فنی وسایط نقلیه سنگین با هشت خط فعال در سطح استان فعالیت می کند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز