خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

مشکل ۴۴۷ واحد صنعتی و تولیدی قزوین رفع شد/ بررسی الکترونیکی بیش از هشت هزار پرونده قضایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۹۲۹

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در راستای اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی، ۱۵۰ بازدید از شرکت‌ها صورت گرفته و در نتیجه مشکلات ۴۴۷ واحد صنعتی و تولیدی حل شده و ۲۷ واحد هم احیا شد و در مجموع ۸ هزار و ۵۰۰ کارگر به کار بازگشته و یک‌هزار و ۷۰۰ نیروی جدید جذب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی شعبانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: اهمیت رسانه در دنیای امروز مشهود است و ا این رو دشمنان هم از این ظرفیت برای ضربه زدن به مردم استفاده می‌کنند اما در جامعه ما اهمیت موضوع آنطور که باید و شاید درک نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: تلاش اصحاب رسانه به نوعی جهاد است و جهاد تبیین هم اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد، ما هم در دستگاه قضا حمایت از اصحاب رسانه را وظیفه خود می‌دانیم، البته در کنار این حمایت و حقی که برای رسانه وجود دارد نباید از وظایف خود تخطی داشته باشد. 

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲۶۸ هزار پرونده به دستگاه قضای استان وارد شد که ۲۶۰ هزار مورد آن منجر به صدور رای شده است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین افزود: در شوراهای حل اختلاف استان هم ۸۱ هزار پرونده وارد شده که همه آن‌ها رسیدگی شده است.

وی عنوان کرد: هشت جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال برگزار شده و ۸۰ مصوبه داشته و در نتیجه آن ۳۵۳ هکتار از اراضی ازاد و ۱۳۵ هکتار به وضع سابق بازگشته است و ۲ هزار و ۲۶۰ مورد بنای غیر مجاز شناسایی و چهار هکتار قلع و قمع شده است و ۱۵۵ حلقه چاه غیرمجاز هم مسدود شده است.

وی ادامه داد: در زمینه زندان‌ها ۲۰۰ نفر از آزادی مشروط برخوردار شده و ۲۲۶ نفر هم به قید پابند آزاد شده و ۶ هزار و ۷۹۰ زندانی هم آزاد شده و پرونده ۲۰ نفر هم به مصالحه منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: برای ۸۰ درصد زندانیان زمینه اشتغال ایجاد شده و برای تعدادی از مددجویان مصرف کننده مواد مخدر هم اقدامات درمانی انجام شد.

وی گفت: در سال گذشته ۸ هزار و ۳۷۰ مورد پرونده به صورت الکترونیکی بررسی شد ۱۴ درصد کل پرونده‌ها را شامل می‌شود و ۱۴۷ هزار ابلاغیه الکترونیکی هم صادر شده است که ۹۵ درصد ابلاغ‌ها را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در استان زندانی هستند.

شعبانی بیان کرد: میزان اراضی ملی استان۷۷۰ هزار هکتار برآورد شده که طرح کاداست برای ۱۰۰ درصد آن انجام شده است و برای ۹۶ درصد آن سند تک برگی صادر شده است، همچنین اراضی کشاورزی هم ۶۳۰ هزار هکتار براورد شده که ۳۸ درصد آن در طرح کاداست تثبیت شده است.

وی اظهار کرد: افزایش ابلاغ و بررسی الکترونیکی پرونده‌ها و کاهش جمعیت کیفری در استان از جمله مواردی هستند که نسبت به آن توجه ویژه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز