خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال تا کنون؛

اصناف متخلف قزوین 75 میلیارد جریمه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۵۵۰

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: در سال جاری برای اصناف متخلف در بخش کالا و خدمات بیش از 75 میلیارد ریال محکومیت صادر شده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا حسن‌پور با اشاره به پرونده‌های تعزیراتی استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 422 فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی شده که یک‌‎هزار و 205 فقره مربوط به بخش کالاها و خدمات بوده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین افزود :گشت های  مشترک برگزار شده در اردیبهشت‌ماه  یک‌هزار و 259 مورد بوده که نسبت به ماه قبل دو برابر افزایش پیدا کرده و عمده بازرسی‌ها مربوط به یک هفته اخیر بوده است.

وی عنوان کرد: عدم درج قیمت با 595 فقره پرونده از بالاترین تخلفات در اردیبهشت‌ماه بود و بعد از آن به ترتیب گران فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم رعایت دستورالعمل‌ها، کم فروشی و تخلفات صنفی بیشترین تعداد تخلفات را به خود اختصاص دادند.

این مسئول ادامه داد: حوزه آرد و نان با 110 مورد پرونده بیشترین میزان پرونده را به خود اختصاص داده و بعد از آن بیشترین پرونده‌ها در مورد کالاهای اساسی مانند مرغ، گوشت، برنج، تخم‌مرغ، شکر، گندم، آرد، لبنیات و نهاده‌های دامی بود.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت اصلاح نحوه توضیع یارانه‌ها، اختیارات ویژه‌ای به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه و در اردیبهشت ماه ابلاغ شد که از مهمترین آن‌ها 5 برابر شدن مجازات‌های اعمالی است همچنین اجازه صدور دستور تعطیلی و نصب پلاکارد برای واحدهای متخلف، امکان ورود به محل نگهداری غیر مجازکالا و تعطیلی واحدهای مستنکف از قانون نیز از دیگر اختیاراتی است که به سازمان تعزیرات حکومتی ابلاغ شده است.

حسن‌پور اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی شتاب گرفته است و پرونده‌هایی که در حوزه بازار بی نظمی ایجاد می‌کنند را جهت رسیدگی به جنبه مجرمانه به دادسرا ارسال می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز