خبرگزاری کار ایران

روایت ایلنا از بندر امام خمینی؛

کودکِ کاری که کارآفرین شد/اشتغالزایی ۴۰ نفر بصورت مستقیم با مواد بازیافتی + تصاویر

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۸۳۴

روایت یک کودک که به جبر روزگار کودکی‌اش را با جمع آوری و فروش زباله شروع کرد و حالا خود یک شرکت بازیافتی تاسیس نموده و علاوه بر اشتغالزایی، به یاری نیازمندان هم می‌شتابد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، حسین طاطاوی یکی از تولیدکنندگان و کارآفرینان خوزستانی ساکن بندر امام خمینی "ره" است که توانسته با تحمل سختی‌ها از سنین کودکی تا بزرگسالی با موادی که از دید بسیاری از مردم دور ریختنی محسوب می‌شوند، محصولاتی را تولید کند که علاوه بر کاهش تولید زباله آن‌ها را به چرخه مصرف بازگرداند.

کودک کار دیروز ما که حالا مدیرعامل شرکت "پالایش بازیافت نسل تلاشگر" است، به خبرنگار ایلنا گفت: در کودکی و زمانی که پدرم فوت شد تحت پوشش کمیته امداد امام قرار گرفتیم ولی مستمری ماهیانه در حدی نبود که بتوانیم با آن گذران زندگی کنیم به همین دلیل با جمع‌آوری مواد قابل بازیافت و فروش آن‌ها کمک خرجی برای خانواده بدست می‌آوردم.

وی افزود: بعد از مدتی تفکیک را یاد گرفته و در شرکتی که کارش بازیافت زباله بود مشغول شدم و چندی بعد با کسب تجربه به عنوان سرپرست کارگاه انتخاب شدم.

طاطاوی اضافه کرد: بعد از مدتی، کارِ خود را با یک دستگاه بازیافت کوچک آغاز کرده و آن را توسعه دادم و در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) مواد بازیافتی را خریداری و با تولید محصولات متفاوت دوباره به چرخه مصرف بازمی‌گرداندم.

وی با بیان اینکه هرساله و در اعیاد مختلف به همراه همسر خود به زیارت مشهد مقدس می‌رفتیم، عنوان کرد: با آغاز کرونا هزینه مسافرت‌های خود به مشهد را به خرید ماسک و توزیع بین نیازمندان اختصاص دادم که همین کار‌ منجر به آشنایی ما با برخی خانواده‌های نیازمند شد.

کمک به نیازمندان و ورزش‌ منطقه

این کارآفرین گفت: در حال حاضر ۸۰ خانواده نیازمند تحت پوشش شرکت ما هستند؛ همچنین تقبل هزینه سه عمل جراحی، برگزاری ۲ جام فوتبال با اهداء لباس به تیم‌ها، جوایز نقدی و کلیه مخارج، کمک به تیم‌های ورزشی و نظایر آن از جمله اقدمات شرکت ما تا الان بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون در شرکت ما برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده که ۲۰ نفر آن‌ها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده و دیگر کارکنان نیز از خانواده‌های نیازمند هستند که با ۲ کامیون و ۱۲ دستگاه بازیافت در ۲ کارگاه مشغول بکارند.

طاطاوی خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های مختلف نیز جدا از آن ۸۰ خانواده که تحت پوشش داریم، بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌کنیم و تاکنون هیچ مسئولی از ما حمایت نکرده و در بازدیدهای خود از شرکت عکس‌ گرفته و می‌روند.

اشتغالزایی با فروش خانه

وی با اشاره به اینکه با فروش خانه خود اقدام به خرید سه دستگاه برای اشتغالزایی ۱۲ نفر کردم، افزود: در حال حاضر با هشت پتروشیمی قرارداد رسمی داریم و زباله‌های آن‌ها را تفکیک و بازیافت می‌کنیم.

این کارآفرین با بیان اینکه دستگاهی داریم که می‌توانیم از نایلون بازیافتی کیسه زباله تولید کنیم، گفت: قرار بود زمینی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به ما تعلق بگیرد ولی هنوز خبری نشده و امروز و فردا می‌کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های ما به علت نداشتن مجوز غیرفعال شده و حقوق کارکنان از خرید و فروش ضایعات تامین می‌شود.

طاطاوی در پایان اظهار کرد: شرکت ما یکی از بزرگترین شرکت‌های بازیافتی بوده ولی اسمی از ما برده نمی‌شود. ما علاوه بر بازیافت، کار فرهنگی نیز انجام می‌دهیم و با پالت‌ها و چوب‌های دور ریختنی وسایل کاربردی می‌سازیم.

بازیافت زباله‌ها و بازگردانی مواد دور ریختنی به چرخه مصرف از مسائلی است که در سال‌های گذشته در کشورهای پیشرفته‌تر مورد اهمیت بوده و علاوه بر تولید محصولات جدید با بازیافت زباله‌ها در تولید انرژی‌های مختلف با طلای سیاه پیشتاز هستند.

حالا این کارآفرین که خود از سنین کودکی با تحمل سختی‌ها توانسته به این‌ مرحله از موفقیت برسد نیازمند حمایت و کمک مسئولین برای توسعه کار‌ خود و افزایش اشتغالزایی است.

کودکِ کاری که کارآفرین شد/اشتغالزایی ۴۰ نفر بصورت مستقیم با مواد بازیافتی + تصاویر

کودکِ کاری که کارآفرین شد/اشتغالزایی ۴۰ نفر بصورت مستقیم با مواد بازیافتی + تصاویر

کودکِ کاری که کارآفرین شد/اشتغالزایی ۴۰ نفر بصورت مستقیم با مواد بازیافتی + تصاویر

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز