خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون نهاد صلح و سازش کشور صورت گرفت؛ 

تشکیل شورای صلح و سازش در بندرامام خمینی/ پیشگیری از جرم از اهداف نهاد صلح و سازش است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۵۷۱

جلسه نهاد صلح و سازش بندر امام خمینی با حضور مسئولان استانی و کشوری در این شهر برگزار شد و سفیران صلح سازش این بخش انتخاب و احکامی به آن‌ها اعطاء شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان امروز دوشنبه ۱۶ اسفندماه جلسه انتخاب سفیران صلح و سازش بندر امام خمینی، با حضور معاون نهاد صلح و سازش کشور، امام جمعه آبادان، سرپرست نهاد صلح و سازش استان و بخشدار بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت خسروی بخشدار بندر امام خمینی(ره)، در این مراسم، تیراندازی‌ها و اتفاقات ناگوار در بندر امام خمینی(ره) را موجب ناامنی و ناراحتی شهروندان دانست و اظهار داشت: با حضور بزرگان در این نهاد در جهت افزایش امنیت تلاش خواهیم کرد. 

عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه آبادان نیز د‌ر این مراسم گفت: هر جامعه‌ای فراز و نشیب و نقاط مثبت و منفی دارد و از روزی که جامعه بشری شکل گرفت هر چه بیشتر از تعالیم انبیا دور شد چالش‌های عمیق‌تری را تجربه کرده است. 

وی با بیان اینکه در دادگاه‌ها وضعیت خوبی را مشاهده نمی‌کنیم، افزود: بیکاری، مشکل اشتغال و همچنین آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین مشکلاتی هستند که بخش عمده برطرف کردن آن‌ها بر عهده مسئولان هر شهر بوده و ریش‌سفیدها و شیوخ نیز با توجه به جایگاهی در اجتماع دارند می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. 

امام جمعه آبادان در ادامه بر پیشگیری از اتفاقات بد تاکید کرد و افزود: پیوست فرهنگی برای اقدامات به منظور رفع مشکلات نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ریشه‌یابی حوادث ناگوار بخصوص در بحث امنیت  بسیار ضروری است اما متاسفانه تیراندازی در مراسم‌ها تاکنون جان تعداد زیادی را گرفته، مردم ما رسوم‌های فرهنگی و سنتی غنی دارند ولی برخی رسوم منفی هنوز پابرجا است. 

علی محمد رحمانی‌زاده سرپرست نهاد صلح و سازش استان نیز با اشاره به اهداف این شورا گفت: یکی از اهداف نهاد صلح و سازش جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده و پیشگیری از تیراندازی در مراسم‌ها از دیگر برنامه‌های این نهاد بشمار می‌آید. 

وی کم کردن پرونده‌های قضایی برای کاهش بار مراجعات به دادگاه‌ها و شورای‌های حل اختلاف را از دیگر اهداف این نهاد عنوان نمود و تصریح کرد: نهاد صلح و سازش در شهرستان‌ها در حال تشکیل بوده و یکی از دیگر برنامه‌های این نهاد آزادی زندانی‌های جرائم غیر عمد است. 

رحمانی زاده گفت: ابتدا سفیران صلح و سازش را از بین تمامی اقوام انتخاب و احکامی نیز به آن‌ها ارائه گردیدخ و با تشکیل این نهاد سعی می‌شود که مشکلات کمتری به سمت دادگستری‌ها برود. 

فرهنگ آزاداندیش معاون نهاد صلح و سازش کشور نیز در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: یکی از اهداف معاون نهاد صلح و سازش کشور، در واقع کاهش پرونده‌های قضایی هست اما فرهنگ صلح و سازش از زمان‌های قدیم در بین عشایر و طوایف بوده و سال‌هاست که پدران ما در این زمینه فعالیت می‌‌کنند. 

وی افزود: یکی دیگر از اهدافی که ما در نهاد صلح و سازش آن را بررسی می‌کنیم بحث معیشت و مشکلات مردم خواهد بود. 

آزاداندیش در پایان اضافه کرد: اکثر جرم‌ها در میان متولدین دهه ۷۰ و ۸۰ رخ می‌دهد که باید با دقت نظر بیشتری مدیریت و کنترل شود.

 

 

تشکیل شورای صلح و سازش در بندرامام خمینی/ پیشگیری از جرم از اهداف نهاد صلح و سازش است

تشکیل شورای صلح و سازش در بندرامام خمینی/ پیشگیری از جرم از اهداف نهاد صلح و سازش است

انتهای پیام/
سالار قاسمپور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز