خبرگزاری کار ایران

امضا تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت کار و سایر وزارتخانه‌ها برای تسهیل در کارآفرینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۱۰۶

یک کارآفرین صعنت نوغانداری گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مهرماه امسال در راستای تسهیل در کارآفرینی و اشتغالزایی با وزیر جهاد کشاورزی تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایلنا، وزارت کار برای تسهیل در کارآفرینی تفاهمنامه‌های همکاری با سایر وزارتخانه امضا کرد. حسن غلامی، (کارآفرین برتر در صعنت نوغانداری از گلستان) در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت کار و اولین جشنواره ایده‌های اشتغال‌زا و کارآفرینی با حضورعبدالملکی (وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی) اظهار داشت: بر اساس این تفاهمنامه معرفی کارآفرینان و طرح‌های آنان صورت گرفت. 

وی افزود: در راستای این تفاهمنامه، طرح خود را معرفی کردم و اکنون منتظر حمایت‌های مسئولان در اجرای طرح هستم که امیدوارم به ثمر برسد. 

این کارآفرین صنعت نوغانداری با اشاره به طرح ایجاد زنجیره صنعتی ارزش نوغانداری (پرورش کرم ابریشم) گفت: بر اساس این طرح اولین زنجیره صنعتی در کشور ایجاد می‌شود و نوغانداری را در همه استان‌های شمالی کشور توسعه می‌دهیم. 

وی ادامه داد: نوغانداری سابقه قدیمی در کشورمان دارد که به خاطر مباحث خصوصی سازی، ۱۰ تا ۱۵سال دچار رکود شدید شد از سال ۹۵ حاکمیت تصمیم گرفت نگاه حمایتی داشته باشد اکنون واحدهای مختلف و حمایت‌های قیمتی صورت گرفته است تا سرمایه گذاران و بهره بردارن به این صنعت بازگردند. 

غلامی با بیان اینکه اجرای طرح صنعتی نوغانداری نیاز به احیای توتستان‌ها دار گفت: اگر توتستان‌ها احیا نشوند نوغانداری احیا نمی‌شود. 

وی افزود: نوغانداری به توسعه و تشکیل تعاونی‌های روستایی کمک می‌کند تا بتوانیم شاهد بهبود این صنعت در کشور باشیم. در گذشته نوغانداری به صورت سنتی انجام می‌شود اما امروزه به سمت صنعتی شدن می‌رود از این رو زنجیره صنعتی را به صوت متمرکز یک سال مطالعه کردیم و سپس با مرکز توسعه نوغانداری ارتباط گرفتیم. 

این کارآفرین اضافه کرد: اکنون مجوزهای لازم را از نظام مهندسی کشاورزی دریافت کردیم به زودی اولین توتستان فوق متراکم کشور را احداث می‌کنیم و بعد از آن هم نوغانداری صنعتی را اجرایی می‌کنیم تا از این طریق به همشهریان کمک کنیم. 

وی با اشاره به ایجاد اولین واحد پرورش صنعتی ابریشم گفت: این واحد با ظرفیت ۲۰۰ جعبه در دوره است که با ظرفیت‌های ایجاد شده به سه دوره در سال می‌رسد این در حالیست که هم اکنون تنها یک دوره در سال پرورش ابریشم داریم. 

غلامی گفت: در همین راستا ایجاد یک سایت را در دستور کار داریم تا الگویی برای بقیه بهره بردان باشد و این صنعت را به صورت گسترده در کشور ایجاد کنیم. 

وی با قدردانی از برگزارکنندگان نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت کار گفت: این نمایشگاه‌ها راهکارهای مناسبی برای ایجاد تعاونی‌ها را ارائه کرده است که می‌توان از این ظرفیت‌ها بهره برد. 

کارآفرین برتر افزود: این نمایشگاه اطلاعات خوبی در خصوص تشکیل تعاونی‌های کوچک روستایی را به نمایش گذاشته است که برای کارآفرینان بسیار مفید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز