خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت کار در جمع کارآفرینان نمونه:

۳۸ درصد از فضای اشتغال در درست کارآفرینان است/مهارت‌آموزی از سنین پایین و در مهدها باید آموزش داده شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۸۱۴

سرپرست وزارت کار گفت: در سال ۲۰۱۷ به گفته‌ی شاخص‌های جهانی، ایران توانسته است به رتبه ۷۲ در سطح کارآفرینی برسد. علاوه بر این در منطقه خاورمیانه رتبه کارآفرینی ما ۳ درجه رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی (سرپرست وزارت کار و رفاه اجتماعی) در مراسم بزرگداشت کارآفرینان برتر با اشاره به رشد کارآفرینی در ایران گفت: از ۸۴ تا ۹۲ سالانه ۷۷هزار نفر به کسب و کار اضافه شدند. از سال ۹۲ تا ۹۶ حدود ۸۰۰ هزار نفر سالانه به جریان کسب و کار کشور اضافه شدند. برنامه‌ی دولت این است که تا ۱۳۹۹ سالانه ۹۵۰ هزار نفر وارد جریان کسب و کار کشور شوند.

وی در ادامه گفت: یکی از فرصت‌هایی که امکان رشد اشتغال در کشور را در خود جای داده، کارآفرینی است. اما علاوه بر ایجاد فرصت برای کارآفرینان نیاز به اصلاح بنگاهداری در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ به گفته‌ی شاخص‌های جهانی، ایران توانسته است به رتبه ۷۲ در سطح کارآفرینی برسد. علاوه بر این در منطقه خاورمیانه رتبه کارآفرینی ما ۳ درجه رشد داشته است.

محسنی بندپی گفت: ما کشوری داریم که هم دارای سرمایه‌های انسانی ارزشمند و هم سرمایه‌های طبیعی ذی‌قیمت است اما از این فرصت‌ها در یک فضای مناسب و برنامه‌ریزی استراتژیک استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما امروز شاهد این هستیم که بیکاری جوانان تحصیل کرده‌ی ما معضل اصلی‌مان شده و ما پنجمین کشوری هستیم که در سطح جهانی از نظر  دانش مهندسی این فرصت را داریم که از نیروی انسانی خود بهره ببریم.

سرپرست وزارت کار با اشاره به حضور پررنگ نیروی انسانی ایرانی در حوزه‌های انفرادی گفت: در بعد انفرادی شایستگی‌ها و ظرفیت‌های ما در رقابت‌های علمی به منصه ظهور رسیده است. آنچه ما در آن با مشکل روبه‌رو شده‌ایم، تولید انبوه و حضور گروهی افراد در کنار هم است.

بندپی با ارایه آمار نیم درصدی حضور کارآفرینی در کشور گفت: بررسی‌ها نشان داده با اینکه تنها نیم درصد از فضای کسب و کار در اختیار کارآفرینان است، ۳۸ درصد اشتغال در اختیار آنان است. پس باید فضای بیشتر برای رشد داشته باشد.

وی توسعه بنگاه کارآفرینی را به عنوان شتاب‌دهنده‌ی کار و توسعه‌ کشور دانست و بیان کرد: بر این اساس در دولت روحانی دو مسئله بیشتر از هر مسئله‌ای الویت دارد. یکی از این موارد افزایش حمایت‌های اجتماعی است. صندوق بازنشستگی رسالتش ارتقای خدمات اجتماعی به بازنشستگی است. اگر این صندوق در کنار ارایه خدمات وارد بنگاه‌های تولیدی شده است، تمام سرمایه حاصل باید وارد ارایه خدمات به بازنشستگان شود.

وی در ادامه افزود: بحث دوم رونق کسب و کار و تولید است. سه مولفه درکشور وجود دارد که نیاز به رسیدگی کارشناسی دارد. یکی از این موارد گرایش مردم به کارآفرینی است. دیگری توانایی و مهارت کارآفرینی و در آخر وضعیت فعلی مهارت‌های نوپاست. در دو مورد آخر ما سیاستگذاران باید بیشتر کار کنیم.

وی در پایان گفت: ایجاد مدرسه‌های اشتغال برای جوانان ازجمله فعالیت‌هایی است که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد. حتی از سنین پایین‌تر مهارت‌افزایی باید به فرزندان ایران آموزش داده شود. مهدهای مهارت‌آموزی ازجمله‌ی این اقدامات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز