خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز:

مراتع چرای بی رویه دام ‌پایش می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۲۸۸

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز:، گفت: لازم است پروژه های کنترل دام که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی به شمار می‌آید در قالب استقرار ایستگاه های شبانه روزی کنترل دام قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از البرز، دومین جلسه شورای معاونان به ریاست حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل و اعضاء شورای معاونین برای بررسی عملکرد منابع طبیعی استان در سال گذشته و برنامه‌ریزی اقدامات سالجاری در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، گفت: لازم است تمام معاونان و همکاران مجموعه، پیگیری امور و پروژه های پیشرو را با توجه به سیاست های ابلاغ شده‌ سازمانی، جزو برنامه های اولویت‌دار خود قرار دهند.

وی ضمن اشاره به ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی، افزود: لازم است پروژه های کنترل دام که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی به شمار می‌آید در قالب استقرار ایستگاه های شبانه روزی کنترل دام در گلوگاه های حساس از حیث ورود دام جزو اولویت های سالجاری این مجموعه قرار گیرد.

فرضی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز درصدد است برای رفع چالش‌ها در این حوزه و افزایش کمیت و کیفیت اقدامات مدیریتی کنترل عرصه‌های منابع طبیعی، با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان شرکت های دانش بنیان و استفاده اصولی از ظرفیت‌های مجموعه‌های مذکور، نسبت به پایش، مدیریت و حفاظت عرصه های منابع طبیعی به ویژه مراتع استان که درگیر چرای بی رویه دام هستند، اقدام کند.

فرضی با تاکید بر سفر ریاست جمهوری به استان البرز که اخیرا صورت گرفت و اشاره به مصوبات آن، گفت: پیگیری مصوبات سفر اخیر ریاست جمهور که مربوط به حوزه های منابع طبیعی و آبخیزداری است، از اهداف سالجاری این مجموعه بوده و همکاری و پیگیری همه جانبه معاونت ها در خصوص تحقق این امر، مورد انتظار است.

وی بر تحرک‌بخشی و پیگیری مجدانه در بحث آبخیزداری که از تاکیدات رئیس سازمان در بازدید اخیر وی از پروژه های آبخیزداری استان بود، تاکید کرد و بیان داشت: یکی از دغدغه های مسئولان به ویژه رهبری، مسئله حفاظت از خاک و آب است که به جهت مواجهه کشور با بحران های مربوط به این حوزه ها، لزوم دقت نظر و پیگیری این مسائل، دو چندان می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز