خبرگزاری کار ایران

حامد فرضی:

وزارت نیرو در راستای وظیفه با تامین منابع مالی از بحران پیشگیری کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۷۷۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، گفت: در سال‌های گذشته، برای تامین منابع مالی دچار مشکل بودیم و اجرای پروژه ها با عدم تخصیص بودجه روبرو شد در حالیکه تامین منابع مالی، تکلیف وزارت نیرو و مجموعه استانی است و باید با اهمیت بیشتر دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد فرضی امروز در برنامه اولین همایش گرامیداشت روز جهانی خاک سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، گفت: زمانی شهر کرج، باغ شهر خوبی اما امروز سفره های آبی وضعیت خوبی ندارد و با توجه به پیشرفت بیابانی در سطح استان، لازم است تدابیر مهم صورت گرفته شود.

فرضی با اشاره به کوچک بودن استان البرز در بین سایر استانهای کشور، گفت: با این وجود، حدود 3 درصد جمعیت کشور بعد از تهران پر جمعیت ترین استان است و با توجه به اینکه این جمعیت نیازمند آب و غذا و تفرجگاه است، باید اقدامات حمایتی منابع طبیعی با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در البرز بیشترین سهم اراضی به شهرستان های کرج و طالقان، اختصاص یافته، گفت که 370 هکتار البرز جزو اراضی خوب استانی است لذا با توجه به نیاز استان به کشت و مراتع، ظرفیت سازی دام در کاهش فرسایش خاک با همکاری سایر ارگانها، دنبال می شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز صمن یادآوری اقدامات مثمرثمری که در دانشکده پردیس کشاورزی و امام خمینی انجام شده، اذعان داشت: در بزرگترین نهالستانی که در البرز وجود دارد می توان نهال استان های مجاور و البرز را فراهم کرد.

فرضی گفت: دو سد مخزنی امیرکبیر و طالقان را در البرز داریم و اگر بخواهیم بیش از یک میلیون رسوب و گل و لای آنرا لایروبی کنیم، نیازمند اعتبار لازم تامین پروژه هستیم.

وی تصریح کرد: امسال به دلیل تخصیص اعتبار رهبری، سال خاصی بود که در گذشته، اینچنین نبود و برای تامین مالی دچار مشکل بودیم و اجرای پروژه ها با عدم تخصیص بودجه روبرو شد در حالیکه تامین منابع مالی تکلیف وزارت نیرو و مجموعه استانی است و  باید با اهمیت بیشتر دنبال شود.

مدیرکل منابع طبیعی و حوزه ابخیزداری البرز تصریح کرد: هزینه های استان بستر را برای اجرای پروژه های آبخیزداری مهیا می کند و در این ارتباط فراموش نکردیم که سال 94 در سیلهای استانی، سیجان که بدون اقدامات آبخیزداری بود دچار تلفات جانی و مالی بسیاری شد لذا باید مسایل آبخیزداری در دستور کار قرار گیرد.

این مدیر استانی اظهار داشت: اگر برای سیل کنترل نداشته باشیم، متاسفانه باید شاهد بحران های دیگر بود لذا باید از بروز حادثه با مدیریت بحران، پیشگیری کرد.

وی به ریزگردها نیز اشاره کرد و گفت: عمق فاجعه به قدری زیاد است که نمی‌توان با اعتبار اندک مشکلات عدیده را حل و فصل کرد لذا این موضوع نیازمند عزم ملی است.

فرضی گفت: متاسفانه عدم هماهنگی بین دستگاههای استانی، مشکلات بیشتری را ایجاد کرده است و در این راستا در اجرای بعضی پروژه های عمرانی، رویکرد آمایش سرزمین و کنترل منابع طبیعی، کمتر مشاهده میشود و لازم است ملاحظات بیشتری داشت.

فرضی با عنوان اینکه خرید 12 هکتار عملیات بیابان زدایی در نظر آباد و اشتهارد صورت گرفته در پایان اظهار داشت: نیازمند عزم جدی هستیم که از لایه‌های پایین و با استفاده از آموزش مقاطع پایین، آغاز شود و باید با آنچه در توان است نگهبان سرزمین خود بوده و قدردان آن باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز