خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان تاکید کرد:

کاشت نهال مقاوم به کم آبی با وسعت حدود 4 هزار هکتار در البرز

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۶۰۲

مدیرکل منابع طبیعی و حوزه آبخیزداری البرز به کاشت درخت در پیشگیری از ازدیاد ریزگردها تاکید کرد و گفت: این اقدام از سنوات گذشته در استان البرز آغاز و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد فرضی امروز در همایش مقابله با بیابانزایی و پدیده گرد و غبار با عنوان اینکه برای بیابان زایی تلاش مضاعف خواهیم داشت، گفت: پیرامون استان های البرز، قزوین و مرکزی حدود 150 هزار هکتار بیابان وجود دارد که با توجه به همجواری کلانشهرها معضل جدی محسوب می شود. 

وی افزود: در سنوات نه چندان دور این اراضی به عنوان کویر و بدون ریزگرد بود اما به دلیل یکسری ناسپاسی و بی محبتی با طبیعت در مرز بحرانی شدن است لذا مدیریت حداکثری این حوزه ضرورت دارد.

فرضی گفت: کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم به کم آبی در 3 هزار و 879 هکتار در قالب طرح‌های بیابان زدایی از سال 95 در استان البرز شروع و ادامه دارد.

این مدیر استانی با عنوان اینکه مساحت 517 هزار هکتاری استان البرز 445 هزار هکتار اراضی ملی است، اضافه کرد: آبیاری و مراقبت به مساحت 5 هزار و 438 هکتار و حفاظت و قرق به مساحت 8 هزار هکتار به صورت کشت و نهال‌کاری در سنوات قبل انجام شد.

وی با بیان اینکه در البرز اقلیم‌های مختلف همچون ناحیه کوهستانی، بیابانی و دشتی وجود دارد، تصریح کرد: 54 هزار هکتار از اراضی ملی جزو مناطق بیابانی است که با توجه به شرایط طبیعی و انسانی 25 هزار هکتار دچار ریزگرد داخلی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز یادآور شد که چاه‌های مناسب برای تأمین آب مورد نیاز نهال‌های کشت شده نیز حفر شده است.

فرضی تاکید کرد: در طرح‌های منابع طبیعی نکته بارز مشارکت و همراهی همه بخش‌ها در حفظ منابع طبیعی است و خردجمعی در این اقدامات حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز