خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت گیلان:

بهره برداری از معادن باید در چارچوب قانون باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۰۰

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر اینکه بهره برداری از معادن باید در چارچوب قانون باشد، گفت: برای واگذاری ۳۷ معدن از طریق مزایده در گیلان برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایلنا از رودبار، تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید از معادن شهرستان رودبار با تأکید بر اینکه بهره برداری از معادن باید در چارچوب قانون باشد، اظهار کرد: علاوه بر فعالیت معدنی، معادن باید به مسئولیت اجتماعی نیز توجه کنند.

وی با بیان اینکه همه ضوابط باید با نظارت سازمان نظام مهندسی معدن و مسئولان فنی معادن در حین عملیات معدنی برای کاهش مخاطرات رعایت شود، افزود: مطالبات حقوق دولتی معادن نیز به طور دقیق پیگیری شود.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه قانون معادن کاملاً شفاف است، تاکید کرد: از رویکردهای سطحی و غیر کارشناسی در بهره مندی از مواهب و ذخایر طبیعی معدنی استان پرهیز شود تا پویایی در حوزه تولید و صنایع معدنی و به تبع آن اشتغال آفرینی که مورد تأیید رهبری است رخ دهد.

وی به برنامه فعال سازی برخی از معادن راکد در سال جدید از طریق مزایده اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۴۲ معدن در گیلان فعالیت و دارای پروانه بهره برداری هستند و برنامه‌ریزی شده ۳۷ معدن دیگر که دارای ذخایر معدنی مناسب برای سرمایه گذاری و بهره برداری هستند از طریق مزایده به شرکت‌های دارای صلاحیت با نظارت دقیق واگذار شود.

پورحیدری با اشاره به پیش بینی افزایش اشتغال در حوزه معادن جدید، ادامه داد: با فعال شدن ظرفیت‌های معدنی زمینه اشتغال حداقل بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در زنجیره بهره‌برداری آنها در حوزه‌های حمل و نقل و فرآوری به وجود می‌آید.

وی ساماندهی و بازنگری در امور معادن را از برنامه‌های مهم سازمان صمت گیلان برشمرد و گفت: نظارت بر امور معادن به مراتب بیشتر شده و در این راستا از ظرفیت‌های نهادها و تشکل‌های مرتبط نظیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی؛ خانه معدن و سازمان نظام مهندسی به صورت میدانی و عملیاتی استفاده می‌شود.

رئیس صمت گیلان با بیان اینکه برداشت‌های معدنی اضافه آسیب زا است، تصریح کرد: اگر بیش از مقدار کارشناسی شده در مجوز صادره از بستر معادن برداشت انجام شود، تخلف است و برابر ضوابط با تخلفات معدنی با جدیت تمام برخورد می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز