خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده :

مجوزهای جدید واگذاری معدن در راه است

در حال حاضر در بخش فلزی تصمیم بر این است که زنجیره تولید به هم متصل شوند یعنی از بخش معدن تا تولید محصول نهایی زنجیره تولید ایجاد شود که در گذشته چنین نبوده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده با بیان اینکه معادن برای بهره برداری و استخراج قانون خاصی دارند گفت: در حال حاضر در بخش فلزی تصمیم بر این است که زنجیره تولید به هم متصل شوند یعنی از بخش معدن تا تولید محصول نهایی زنجیره تولید ایجاد شود که در گذشته چنین نبوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجوزهای جدید واگذاری معدن خبر داد و افزود: واحدهایی که در مزایده معدن شرکت می‌کنند باید در زنجیره تولید قرار داشته باشند.

وی درباره جلوگیری از صادرات خام مربوط به مواد معدنی گفت: راه جلوگیری از صادرات مواد خام معادن ایجاد صنایع مرتبط است و اولویتی که در مباحث مربوط به صنایع از جمله مس، فولاد و سنگ ساختمانی دنبال می‌شود تأکید بر این موضوع است.

نعمت‌زاده از ایجاد صنایع بزرگ در زمینه سنگ با هدف صادرات خبر داد و بیان کرد: با جمع واحدهای سنگ بری در استان کرمانشاه و تلاش بر ایجاد چند واحد بزرگ صنعتی با داشتن معیارهای بین المللی امکان رقابیت در بازارهای صادرات فراهم می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: می‌توان با ایجاد صنایع بزرگ در زمینه سنگ در استان کرمانشاه‌ها و توجه به معیارهای بین المللی سنگ‌هایی برای صادرات به اروپا تولید کرد که در این زمینه از ورود افراد دارای توانایی رغبت می‌شود.

کد خبر : ۲۶۰۰۱۶