خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در یزد:

اولویت دولت توسعه نیروگاه های خورشیدی است/تامین آب شرب استان ها در دستور کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۰۸۷

وزیر نیرو با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه طی چهار سال در کشور احداث می شود گفت: اولویت دولت توسعه نیروگاه های خورشیدی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی اکبر محرابیان عصر سه شنبه در جریان سفر یک روزه خود به یزد و بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از برنامه های محوری این دولت است اظهار داشت: یزد یکی از استان‌هایی است که ظرفیت بسیار زیادی در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی دارد.

محرابیان با بیان اینکه دولت به توسعه و ساخت نیروگاه ها به عنوان یک اولویت جدی نگاه می کند تصریح کرد: در این استان شرایط مطلوبی را داریم و خوشبختانه نیروگاه های انرژی خورشیدی در دست احداث است.

وی با بیان اینکه به تازگی قرار داد احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی منعقد و عملیات اجرایی آنها آغاز شده  است عنوان کرد: همه تلاش خود را به کار می گیریم تا در سال جاری از این نیروگاه ها بهره برداری کنیم.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به روز جهانی آب و وضعیت سفره های آب های زیرزمینی در سطح کشور عنوان کرد: در زمینه تغذیه سفره های آب زیر زمینی برنامه های  مختلفی در نقاط مختلف کشور توسط وزارت نیرو  دنبال می شود.

وی با بیان اینکه برداشت بیش از حد آب  از سفرهای زیر زمینی باعت افت و نشست زمین شده است تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های وزارت نیرو تعادل بخشی بین منابع و مصارف آب است که امیدواریم با اجرای این برنامه شاهد باز چرخش آب به سفره های زیر زمینی باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به آسیب های خشکسالی و برداشت های بی رویه از دشت ها در سطح کشور خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده تا شاهد وقوع پدیده فرونشست زمین در نقاط مختلف کشور باشیم که  امیدواریم با رعایت تغدیه سفره ها و مصارف، این مشکل رفع شود.

وی از دیگر برنامه های این وزارتخانه را تامین منابع آب استان‌ها دانست و با اشاره به اینکه شرایط در هر استان و  شهری متفاوت است اظهار داشت: یکی طرح هایی که به صورت جدی برای یزد دنبال می شود انتقال آب شیرین از دریا است که مرحله نخست آن که تامین آب صنایع بود به بهره برداری رسیده  و مراحل بعدی هم در دستور کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز