خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر یزد به ایلنا خبر داد؛

تصویب ۲.۵ میلیارد تومان برای پروژه های مناسب سازی در بودجه ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۴۹۲

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به عزم راسخ شورا در تکمیل پروژه های مناسب سازی معابر برای معلولین گفت: در بودجه سال آینده شهر مبلغ دو میلیارد و نیم برای تکمیل پروژه های دسترس پذیری لحاظ شده که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

فخرالسادات خامسی هامانه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از یزد اظهار داشت: ۲۹ هزار و ۴۱۵ معلول در استان یزد اعم از معلولان جسمی - حرکتی، ذهنی، نابینایان، ناشنوایان و روانی وجود دارند که این جامعه دارای مشکلات خاصی هم در مسائل روزمره زندگی و هم در مسائل شغلی هستند و لازم است متولیان امر در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مناسب سازی معابر و فضاهای شهری برای تسهیل تردد معلولان و دسترس پذیری شهر در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته افزود: یزد از اولین استان هایی است که مناسب سازی معابر را در دستور کار قرار داده و برای مدت سه سال به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر شناخته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه مناسب سازی معابر فقط مربوط به معلولان نیست و برای جانبازان، زنان باردار، کودکان و سالمندان نیز مفید است اظهار داشت: ‌در نظر داریم که در سال ۱۴۰۱ مناسب سازی ها سرعت بیشتری گرفته و معلولان نیز به عنوان ناظران افتخاری بر پروژه ها نظارت داشته باشند و مسئولان و کارشناسان عمرانی نیز حضور داشته باشند.

خامسی عنوان کرد: همچنین هماهنگی بین بخشی شورا  با سازمان بهزیستی، استانداری و انجمن های معلولان، اجرای قانون معلولان و مناسب سازی وسایل نقلیه عمومی نیز در دستور کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز