خبرگزاری کار ایران

وعده دو تن از اعضای شورا به بهزیستی:

پارک ویژه معلولان و سالمندان در یزد ایجاد می شود/مناسب سازی جزی از وظایف شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۵۷۱

اعضای شورای شهر با اشاره به عدم رعایت قوانین مناسب سازی وعده ایجاد پارک ویژه معلولان و سالمندان در شهر به بهزیستی یزد دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر در نشست مشترک دو تن از اعضای شورا با رئیس سازمان بهزیستی یزد با بیان اینکه در بانک ها، معابر شهری و پارک‌ها قوانین مناسب سازی رعایت نشده اظهار داشت: شهرداری در حال شناسایی پارک‌ها برای رفع موانع مناسب سازی بوده و در حال حاضر هفت پارک مناسب سازی شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر یزد در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مناسب سازی در پنجمین دوره شورای شهر یزد اظهار داشت: سال‌های گذشته کار‌هایی در حوزه مناسب سازی شد هرچند ضعف‌هایی داشت، اما کار مبارکی است.

محسن ابوترابی با بیان اینکه نقاط ضعف بسیار زیاد، کار‌های عجله‌ای و بیشتر شعاری در مناسب سازی انجام شده است، ادامه داد: در بلوار طالقانی خیلی از دسترسی‌ها به جای اینکه بهتر شود بدتر شد، چون کار عجله‌ای و بیشتر شعاری بود.

وی با بیان اینکه همه حق استفاده از شهر و اجتماع را دارند تصریح کرد: در نظر داریم یک پارک ویژه معلولان و یا پارک ویژه سالمندان در شهر ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه نقاط ضعف بسیار زیاد، کار‌های عجله‌ای و بیشتر شعاری در مناسب سازی انجام شده است، اظهار داشت: در بلوار طالقانی خیلی از دسترسی‌ها به جای اینکه بهتر شود بدتر شد، چون کار عجله‌ای و بیشتر شعاری بود.

فخرالسادات خامسی؛ عضو دیگر شورای شهر یزد نیز با بیان اینکه مناسب سازی فقط برای معلولان نیست، گفت: جانبازان، زنان باردار، کودکان و سالمندان نیز از مناسب سازی بهره می‌برند.

وی مناسب سازی را جز وظایف شهرداری دانست و افزود: کار‌های خوبی در این حوزه شده است اما معایبی هم داشته که در این دوره تلاش داریم معایب بویژه آن‌هایی که مورد نیاز مردم است رفع شود.

خامسی با بیان اینکه اعتبارات مناسب سازی در بودجه شورا دیده شده است، اظهار داشت: در طرح های جدید هم اجرای مناسب سازی دیده شده است و قرار است تمامی پروژه‌های عمرانی با توجه به مناسب سازی و با پیوست مناسب سازی همراه باشد.

وی گفت: یزد شهر دسترس پذیر طی سه سال گذشته است و خوشبختانه برنامه‌ها خوب پیش رفته و توقفی در برنامه‌ها نبوده است.

به گزارش ایلنا، استان یزد ۲۹ هزار و ۴۵۰ نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی استان یزد دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز