خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه استان یزد خبر داد ؛

ترافیک در جاده های یزد در روزهای اول سال ۱۴۰۱ / افزایش ۴۲ درصدی ترافیک نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۷۵۷

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: همزمان با نخستین روز سال نو و با آغاز رسمی تعطیلات و سفرهای نوروزی ترافیک در جاده های استان پرحجم و در مقاطعی سنگین گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی با بیان اینکه تردد در جاده‌های استان با بیان اینکه از ابتدای طرح ترافیکی نوروزی در اسفندماه سال ۱۴۰۰ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل تا ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد اظهار داشت: با توجه به شروع سفرهای نوروزی، ترافیک سنگین از روز گذشته در جاده‌های استان حاکم شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد در جاده‌های استان در محور شمال به جنوب از یزد به نایین و یزد به طرف استان کرمان است افزود: به‌رغم ترافیک پر حجم، تردد خودروها روان است.

رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه مهم ترین موضوع در تصادفات جاده‌ای استان خستگی و خواب آلودگی است، بیان کرد: از رانندگان می‌خواهیم که به ازای هر ۹۰ دقیقه رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند چرا که راه‌های استان فاقد جلوه‌های بصری بوده و فاصله شهرها نیز زیاد است.

وی ادامه داد: صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی، خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ عامل اصلی حوادث راهنمابی و رانندگان در استان یزد است.

رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح نوروزی پلیس‌راه تاکنون در استان ۹ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند اظهار داشت: رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و همچنین علائم و توصیه‌های پلیس راه توسط رانندگان باعث جلوگیری از وقوع حوادث می شود.

به گزارش ایلنا، پیش بینی می‌شود از امروز حجم تردد خودروهای مسافران نوروزی در شهرهای استان یزد نیز افزایش چشم گیری داشته باشد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز