خبرگزاری کار ایران

رونمایی از شش عروسک غول پیکر در ایام نوروز/ عروسک‌های غول‌پیکر پیام رسان فرهنگ یزدی ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۲۷۹

مسئول کمیته گردشگری ستاد تسهیلات نوروزی گفت: سازمان فرهنگی‌ اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با ابداع و ساخت عروسک‌های غول‌پیکر، در نوروز ۱۴۰۱ آداب و رسوم و فرهنگ یزدیها معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علیرضا ثواچه با بیان اینکه یزد هنرمندانی دارد که از سال‌های پیش با ایده خود عروسک‌های غول پیکر را ساخته و به نمایش گذاشتند اظهار داشت: از دو سال پیش طراحی و تولید عروسک‌های غول پیکر با هدف معرفی آداب و رسوم و هویت یزدی‌ها در قالب ساخت یک خانواده عروسکی بومی در دستور کار قرار گرفت و پیگیری شد.

وی با بیان اینکه هنرمندان یزدی برای ساخت این عروسک‌ها با چهره و لباس‌های بومی یزد کار خود را آغاز کردند، افزود: طراحی و ساخت این عروسک‌ها به شکلی جذاب انجام شد و مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان در برنامه‌های مختلفی که این عروسک‌ها نمایش داده شدند جذب شدند و از این طریق آموزش و معرفی آداب و رسوم در بین مردم انجام خواهد شد.

ثواچه به تشریح جزئیات این عروسک‌ها پرداخت و بیان داشت: ارتفاع هر کدام از این عروسک‌ها بین ۴ تا ۴.۵ متر در کیفیت بالا و وزن بسیار کم طراحی و ساخته شده‌اند و با نام‌های بومی یزد در بین مردم معرفی و حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز بتوانیم شش عروسک را رونمایی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: نظر به اهمیت افزایش جمعیت با محوریت خانواده‌ها نیز ساخت دو نوه برای عروسک‌ها را در نظر داریم تا آموزشهایی پیرامون این موضوع را نیز به مردم در مناسبتهای بعدی داشته باشیم.

مسئول کمیته گردشگری ستاد تسهیلات نوروزی با بیان اینکه این عروسک‌ها طی هفت برنامه از دوم فروردین‌ماه در اماکن پرتردد و گردشگری یزد حضور می‌یابند، اظهار داشت: این عروسک‌ها با بیان داستان‌های شیرین یزدیها، آداب و رسومی مردم این دیار و آموزش‌های مورد نظر را به مردم و مسافران نوروزی ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز