خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار یزد:

موانع شرکت های فناور و دانش بنیان رفع می شود/ بهره مندی از ظرفیت مجموعه‌های دانش‌بنیان برای افزایش تولید و اشتغال

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۹۵۴

معاون امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه توجه به دانش محوری در همه زمینه ها به خصوص اقتصادی راه نجات کشور است و امروزه بیش از سرمایه، دانش نقش تعیین کننده ای در توسعه جوامع دارد گفت: موانع شرکت های فناور و دانش بنیان رفع می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیدمسعود عظیمی با اشاره به لزوم تحقق شعار سال اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغالزایی» نامگذاری شده و همه موظفیم در راستای تحقق دقیق شعار سال گام برداریم.

وی با بیان اینکه استان یزد از چندسال پیش به طور جدی در این عرصه ورود پیدا کرده و به دانش بنیان ها اهمیت داده افزود: برای تحقق شعار سال باید از ظرفیت‌های استان نهایت بهره را ببریم.

عظیمی با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موجبات رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود اضافه کرد: و باید از کاغذبازی و بوروکراسی بیهوده پرهیز کرده و راه را برای تسهیل سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تقویت و رشد شرکت های دانش بنیان موجب رفع مشکلات استان و رشد و پیشرفت می شود اظهار داشت: استان با مشکلاتی در بخش آب، صنعت گردشگری، حوزه مسکن، محیط زیست و صنایع آلاینده دست به گریبان است که شرکت های دانش بنیان می توانند در رفع این مشکلات اقدام موثری داشته باشند و به مدیریت استان کمک کنند.

عظیمی با بیان اینکه دولت باید مسیر را هموار کند و حمایت بیشتری صورت گیرد که در استان نیز از دانش بنیان ها حمایت می کنیم افزود: هماهنگی دستگاه ها در رفع موانع موجود در مسیر حرکت تولیدگران، کارآفرینان و فناوران، بستر‌های لازم برای توسعه تولید دانش بنیان در استان فراهم می کند.

به گزارش ایلنا، هم‌اکنون ۹۰ شرکت دانش بنیان در یزد فعالیت دارد که از این لحاظ در میان ۳۱ استان در جایگاه چهارم قرار دارد و با سه هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی چهارمین استان صنعتی و با ۵۰۰ واحد معدنی و ۵۰ نوع اندیس بعد از کرمان دومین منطقه معدنی کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز