خبرگزاری کار ایران

مددجویان بهزیستی از پرداخت بهای آب، برق و گاز معاف شدند/تسهیلات بلاعوض به خانواده معلولان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۹۹۲

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: مددجویان تحت پوشش بهزیستی از پرداخت بهای آب، برق و گاز معاف هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، رضا ابهّت در آیین اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بهزیستی شهرستان بافق اظهار داشت: مددجویان مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی از پرداخت بهای آب، برق و گاز ، بر اساس بودجه سال جاری معاف هستند.

وی ادامه داد: این معافیت در مرحله اول برای مددجویان مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی و در مرحله ی بعد برای مستمری گیران پشت نوبت و غیرمستمری بگیران  محقق می شود.

ابهت تعداد خانواده های تحت پوشش بهزیستی را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار ذکر کرد و ادامه داد: ۲۹ هزار و ۴۴۲ نفر معلول نیز در سطح استان یزد  تحت پوشش بهزیستی هستند.

سرپرست بهزیستی استان یزد در خصوص وام های اشتغالزایی و ساخت مسکن به جامعه هدف بهزیستی گفت:  به زنان سرپرست خانوار دارای فرزند معلول مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و مبالغی به عنوان وام تعلق می گیرد.

وی افزود: خانواده های دو معلولیتی در حوزه شهری ۱۴۰ میلیون تومان و در سطح روستایی ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و مبالغی به صورت وام تعلق می گیرد.

ابهت با اشاره به مشارکت خیّرین و اهدای ۱۵ سری جهیزیه گفت: خیّرین خوبی پای کار هستند و بسیار خرسندیم که همه این امکانات سبب شود مددجویان به استقلال برسند و افراد از حیطه مستمری بگیر و چرخه حمایت های دولتی خارج شوند و بتوانند زندگی مستقلی را برای خود فراهم کنند.

وی تشکیل مجمع خیّرین بافق را هم صدایی و هم نوایی خیرین دانست و عنوان کرد: تشکیل این مجمع کاری بسیار هوشمندانه و پر از خیر و برکت است و منجر به هم افزایی نیروها و پیشگیری از سوء استفاده های جمعی می شود.

این مقام مسئول از مجمع خیّرین شهر بافق خواست در زمینه اشتغال و مسکن معلولین و مددجویان بهزیستی نیز ورود کنند.

به گزارش ایلنا؛ آیین اهدای ۱۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بهزیستی استان یزد به همّت مجمع خیرین شهرستان بافق و با حضور حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر؛ امام جمعه بافق، فرماندار بافق و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز