خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری خبر داد؛

اشتغال ۹۰ درصدی مددجویان زندانی در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۷۱۶

رئیس کل دادگستری استان گفت: با کمک بنیاد تعاون و مجموعه دادسرا‌ها و جلب همکاری اربابان صنایع و صاحبان حِرف، اشتغال ۹۰ درصدی و بعضاً ۹۲ درصدی مددجویان زندانی در استان رقم خورده است.

به گزارش ایلنا از یزد، غلامعلی دهشیری در نشست با مدیرکل زندان‌ها و مسئولان سایر نهاد‌های حمایتی مجموعه زندان، اظهار داشت: ایجاد مهر و محبت و جلب رأفت مردمی برای ایجاد انگیزه کمک به مددجویان زندانی و تلاش برای بازگردان افراد گرفتار در بند حبس به آغوش خانواده، هنری است که ستاد دیه با تلاش روابط عمومی آن ستاد و بهره گیری از ظرفیت رسانه و اطلاع رسانی محقق می‌شود.

وی تحقق آزادی حداقل ۲۰۰ مددجوی جرائم غیر عمد تا پایان سال را خواستار شد و گفت: این امر با توجه به روحیه خیرمندانه و مذهبی مردم یزد و تلاش‌های هنرمندانه این ستاد، امکان پذیر است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: اکنون برخی از تولیدات هنری و صنایع دستی برای نمایش و فروش در ورودی برخی از ادارات از جمله ساختمان دادسرای یزد قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: چشم انداز ایجاد اشتغال برای مددجویان از سوی قوه قضاییه در ابتدای سال، ۸۰ درصد اعلام شده بود که استان یزد با ثبت ۱۰ تا ۱۲ درصد بالاتر از آن باید در تدارک جشن اشتغال مددجویان با حضور مسئولان امر و مشارکت کنندگان در این امر خیر باشد.

دهشیری هدف استفاده از مجازات حبس را اصلاح مجرم و باز اجتماعی شدن آنان عنوان کرد و ابراز داشت: وقتی به فردی که درگیر جرم و بزه بوده یک هنر آموزش داده شود و یا با ارائه یک شغل و حداقل درآمد به آنان کرامت داده شود، بدون تردید در تحقق اهداف اصلاحی نیز اثرگذار است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز