خبرگزاری کار ایران

طی روز گذشته؛

تعداد بستری بیماران کرونایی در یزد به ۴۳۰ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۶۷۸

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به روند صعودی کرونا امیکرون در این استان گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری‌ شده در یزد به ۴۳۰ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علیرضا اسلامی در گفت وگویی رسانه‌ای با خبرنگاران با بیان اینکه ۵۰۷ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ در یزد شناسایی شدند اظهار داشت: از ۸۰۳ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در مراجعه به مراکز درمانی استان و بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ۵۰۷ بیمار مبتلای قطعی به کووید- ۱۹ شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد به دلیل وخامت حال عمومی آنها ۳۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۴۷۷ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری در منزل دوران نقاهت خود را طی می‌کنند.

به گفته اسلامی در شبانه روز گذشته یک بیمار کووید -۱۹ در شهرستان ابرکوه و یک نفر هم در شهرستان مهریز جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۳۰ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند ادامه داد: از این تعداد، ۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی با علائم مشکوک به کرونا طی ۱۰ روز گذشته روند افزایشی داشته و هر روز در حال افزایش است اظهار داشت: هم اکنون ۹ شهرستان یزد از لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز است و شهرستان های اشکذر و بافق نارنجی هستند.

وی، با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در استان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز