خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

افزایش موارد مشکوک به امیکرون در یزد/ پای امیکرون به بافق و تفت هم باز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۸۵۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با افزایش موارد مشکوک به امیکرون در استان مواجه هستیم.

محسن میرزائی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از یزد، اظهار داشت: تاکنون ۱۷ مورد مثبت امیکرون در استان یزد شناسایی و به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲ مورد مثبت در شهر یزد، دو مورد مثبت در اردکان و یک مورد مثبت در اشکذر شناسایی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی افزود: همچنین در شهرستان‌های تفت و بافق نیز هر کدام یک مورد مثبت امیکرون شناسایی و به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

میرزایی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی علاوه بر دریافت دوز سوم واکسن برای جلوگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سویه اُمیکرون کرونا نیز مانند دیگر سویه‌های این بیماری قابل تکثیر است، اضافه کرد: پیش بینی ما این است که در صورت بی توجهی به رعایت شیوه نامه ها از اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه اُمیکرون سویه غالب بیماری کرونا در استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: این بیماری در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و همچنین عدم انجام سه دُز واکسیناسیون به صورت ابتلای خانوادگی نیز خودنمایی خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به اینکه هر روز از یک درصد تست‌های انجام شده کرونا در استان تست اُمیکرون نیز گرفته می‌شود، ادامه داد: باید توجه داشت که در حال حاضر تعداد تشخیص نهایی در تهران انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز