خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

رعایت پروتکل های بهداشتی و تهویه در مدارس استان مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۸۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس استان خبر داد و گفت: متاسفانه وضعیت تهویه خم در مدارس استان نامناسب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، عمیدالدین خطیبی با اشاره به پوشش مطلوب واکسیناسیون در استان اظهار داشت: پوشش واکسیناسیون استان یزد علیه کووید ۱۹ بر اساس اطلاعات رصد خانه سلامت نشان می دهد که تا روز ۱۳ آذرماه، ۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال، ۷۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۶۱ درصد جمعیت گروه سنی  ۱۲ تا ۱۸ سال یزد ۲ نوبت واکسن علیه کووید- ۱۹ را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه در این سه گروه، یزد به ترتیب در هرگروه ۲ درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است ادامه داد: با این وجود وضعیت مدارس استان در خصوص پروتکل های بهداشتی تعریفی ندارد و رعایت نمی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اضافه کرد: به رغم اینکه شهرستان بهاباد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، اما برخی مدرسه ها باز بود و بررسی صورت گرفته از مدرسه های سراسر استان نشان می دهد استفاده از ماسک در وضعیت مطلوبی نیست.

وی با تاکید بر اینکه  درخواست داریم با تشکیل گروه های مشترک نسبت به تذکر و اصلاح این روند اقدام شود عنوان کرد: متاسفانه رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم در بیشتر مدرسه های استان با مشکل روبروست و به دلیل تعداد دانش آموزان امکان رعایت این فاصله گذاری نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تاکید کرد: همچنین واکسیناسیون کادر فرهنگی و دانش آموزان استان باید بیشتر بررسی شود تا با تزریق واکسیناسیون همکاری کنند و در زمینه سیستم تهویه نیز با توجه به فصل سرد سال و بستن پنجره ها نیاز به بررسی بیشتری احساس می شود.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی استان ادامه داد: شبانه روز گذشته، ۳۱۹ فرد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ۵۰ بیمار مبتلای قطعی به کووید -۱۹ شناسایی شدند.

خطیبی افزود: از این تعداد به دلیل وخامت حال بیماران، ۱۱ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند و ۳۹ نفر هم در منزل دوران نقاهت خود را طی می کنند.

به گفته وی شبانه روز گذشته، ۶ نفر در شهرستان‌های اشکذر، بافق، بهاباد و یزد بر اثر ابتلا به کووید -۱۹ فوت کردند و هم اکنون ۳۲۶ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری  هستند که از این تعداد، ۹۵ نفر به دلیل وخامت حال عمومی آنها در بخش مراقبت های ویژه یزد خدمات درمانی دریافت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اضافه کرد: درحال حاضر شهرستان های اشکذر و میبد در وضعیت آبی، بهاباد قرمز، بافق نارنجی و شهرستان های مهریز، تفت، ابرکوه، خاتم، اردکان و یزد هم زرد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز