خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد خبر داد؛

جذب ۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۴۶۹

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از جذب ۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی نمازی در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد اظهار داشت: سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه، افغانستان، پاکستان و عراق در استان یزد سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت استان داشته و صاحبان این سرمایه ها هم اینک در حال فعالیت هستند. 

وی با بیان اینکه این سرمایه گذاری ها در زمینه های طلا، کاشی و سرامیک و معدن است افزود: همچنین ۳۴ عنوان فرصت سرمایه گذاری بی نام برای اجرا در ۱۶۹ محل پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲۳۵ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر تدوین شده است.

نمازی با بیان اینکه ۲۰ فرصت از این تعداد در قالب ۲۰ مجوز بی نام، اعتبار سنجی و به متقاضیان واگذار شده است عنوان کرد: همچنین ۱۰ اولویت اصلی سرمایه‌ گذاری استان به منظور انجام مطالعه امکان سنجی و تامین مالی تدوین و انتخاب شد.

وی همچنین با اشاره به سیاست دولت مردمی سیزدهم در خصوص حمایت از طرح های اشتغالزا و کارآفرینی گفت: حدود۳۰۰ طرح کارآفرینی و اقتصادی برای دریافت ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بانک های استان معرفی شدند.

نمازی همچنین از شناسایی ۱۰ قانون مخل کسب و کار در سطح استان خبر داد و افزود: متخصصان و متولیان امور اقتصاد و سرمایه گذاری استان ۱۰ قانون مخل کسب و کار در حوزه های بانکی، آب و گاز، صنعت و محیط زیست را در راستای بهبود و سهولت امور در دریافت مجوزها شناسایی کردند که این قوانین برای اصلاح به هیات مقررات زدایی کشور ارایه شد و از سوی این هیات در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و تلاش برای اصلاح  قوانین مخل فضای کسب و کار و سرمایه گذاری از جمله برنامه های محوری این مجموعه محسوب می شود که تاکنون اقدام های خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد از تسهیل شرایط کسب و کار در مشاغل صنایع دستی یزد با تلاش و پیگیری های مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خبرداد و گفت: با اصلاح آیین‌نامه های اجرایی قانون بیمه قالی‌بافان و صنتعگران صنایع‌دستی و حذف شرط تمدید کارت مهارت فنی برای بیمه تأمین اجتماعی، شرایط در این بخش تسهیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز