خبرگزاری کار ایران

دبیرکانون عالی بازنشستگان کشور:

مجلس در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کار قابل توجهی انجام نداده/ 60 درصد حقوق بگیران بازنشسته حداقل بگیر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۹۹۱

دبیر کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: مجلس در همسان سازی کار قابل توجهی انجام نداده و گره کار در این است که مجلس نسبت به نظارت و دفاع از قانون‌هایی که مصوب کرده، ملاحظه دارد و در نتیجه تأمین اجتماعی اعلام می‌کند که بودجه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد اسدی در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار که صبح امروز در دانشگاه کار برگزار شد، گفت: وام‌های هفت میلیونی براساس قرعه کشی و ثبت نام به افراد پرداخت می‌شود و سال گذشته هفت هزار مورد و سال جاری نیز چهار هزار و 300 مورد پرداخت شده است.  

دبیر کانون عالی بازنشستگان کشور ادامه داد: 98 درصد سهام بانک رفاه کارگران برای جامعه کارگری است و هر سال شوک‌هایی در مورد این بانک وارد می‌شود که خصوصی سازی از جمله آن‌ها است، خواستار این هستیم که خصوصی سازی این بانک از دستورکار خارج شود و سهام آن به خود جامعه کارگری و نهادهای وابسته به آن واگذار شود.

وی بیان کرد: مجلس در همسان سازی کار قابل توجهی انجام نداده و مشکل ما در دایمی شدن همسان سازی است؛ متاسفانه هر ساله میزان حقوق در شورای عالی کار رقم می‌خورد که پله کانی است و با این روند هر سال گپ همسان سازی ایجاد می‌شود.  

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین افزود: طبق مصوبه مجلس باید مابه التفاوت بیمه کارگران ساختمانی از منابع دولت پرداخت شود و بر همین اساس سال گذشته  باید 89 هزار میلیارد تومان بدهی دولت برای همسان سازی پرداخت می‌شد که لازم است مجلس پیگیر شود تا این مبلغ پرداخت شده و قانون اجرا شود.

وی عنوان کرد: از سوم برج گذشته بیمارستان‌های خصوصی با تامین اجتماعی قطع ارتباط کرده‌اند و نتوانسته‌ایم به مسئولان استانی بفهمانیم که بازنشستگان شرایط خود را تعیین نمی‌کنند؛ قرارداد حق ما است و اینکه بدهکار و طلب‌کار هستند وظیفه ما نیست؛ انتظار داریم مسایل مربوط به درمان به جد پیگیری شود.

اسدی ادامه داد: لازم است استانداری، دادستانی و نمایندگان درگیر شوند؛ در بحث درمان درصورت رعایت عدالت لازم است بیشتر مراجعان به دلایل مختلف بستری شوند؛ اما بیمه‌های تکمیلی زیر بار قرارداد با ما نمی‌روند؛ البته درحال تلاش هستیم که امروز قرارداد با یکی از بیمه‌ها را نهایی کنیم.

وی درباره افزایش حقوق گفت: در حال حاضر که چهار ماه به عید مانده می‌تانیم بگوییم اگر می‌خواهید حقوق را اضافه نکنید؛ اما طی این مدت تورم را مهار کنید تا بدانیم ثبات قیمت داری؛ درواقع می‌توان گفت حقوق اضافه نکنید اما قدرت خرید ما را بدهید؛ نه اینکه فرد بازشنسته مجبور باشد برای تسویه اقساط وام‌های قبلی یک وام دیگر دریافت کند.

این مسئول عنوان کرد: 60 درصد حقوق بگیران ما حداقل بگیر هستند و این مشکلاتی است که دیده نمی‌شود، ما پای رفع این تبعیض ایستاده‌ایم و اندازه بضاعت و توان خود از حقوق بازنشستگان دفاع می‌کنیم.

در پایان این مراسم قطع‌نامه بازنشستگان و کارگران به مناسبت سالروز تصویب قانون کار قرائت شد و در انتهای آن ذکر شد که امید داریم این قطعنامه پایانی، فصل‌الخطابی برای مسئولان باشد که آرامش را به جامعه کارگری بازگردانند؛ در غیر این صورت ما ناچار خواهیم بود برای احقاق حقوق حقه خود در هر زمانی که ضرورت ایجاب کند، این جامعه را به میدان دعوت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز