خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره بازنشستگان استان اصفهان تاکید کرد:

امسال افزایش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان اعمال نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۵۴۴

با موافقت مدیر کل سازمان تامین اجتماعی امسال از فروردین تا آخر ماه رمضان، ۵ درصد اضافه حقوق برای بازنشستگان واریزخواهد شد.

رئیس هیات مدیره بازنشستگان استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلاتی که برای بازنشستگان وجود دارد و از طریق صندوق بازنشستگان کشوری باید مرتفع شود گفت: از دیگرمشکلات بازنشستگان استان؛ پرداخت حق مسکن؛ همسان سازی، پرداخت بن و غیره است، متاسفانه قانون همسان سازی خدمات برای همه اجرا شده و لی برای کارگران هنوز به مرحله اجرا در نیامده است که در این زمینه بایستی هر چه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، فتح ا… شاه زمانی، همچنین به قانون درمان مصوبه سال ۸۶ اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه این قانون در حق کارگران اعمال نشده است و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های طرف قرار داد و وابسته به تامین اجتماعی از ارائه این خدمات و تسهیلات سرباز می‌زنند در صورتیکه در تمامی داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها ی دیگر این خدمات با پول‌های گزاف به ان‌ها ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: رفتار برخی از پزشکان با بیمه شدگان سازمان نیز بسیار نامناسب است چرا که پزشکان در ازای انجام وظیفه خود اقدام به اخذ وجه به عنوان زیر میزی می‌کنند که در این زمینه هیچ سازمان و ارگانی زیر بار پرداخت این وجه به بیمه شده نمی‌رود که در این زمینه لازم است مسئولان تامین اجتماعی فکری اساسی کنند.

رئیس هیات مدیره بازنشستگان استان اصفهان با اشاره به بند «د» قانون الزام درمان با‌‌ همان قانون اروتز، پروتز گفت: طبق این قانون بسیاری از هزینه‌ها ی پرداختی اروتز و پروتز به بیمه شده پرداخت می‌شود که متاسفانه سازمان تامین اجتماعی با ارائه جدولی که نرخ کف چندین سال قبل هزینه را در نظر گرفته است اقدام به حمایت از بیمه شدگان می‌‌کند این در حالی است که افزایش هزینه‌های حمایتی درمان تنها در سه مورد دندان، کفن و دفن درحد مبلغی جزیی بوده است.

وی اضافه کرد: با موافقت مدیر کل سازمان تامین اجتماعی امسال از فروردین تا آخر ماه رمضان ۵ درصد اضافه حقوق برای بازنشستگان واریزخواهد شد.

شاه زمانی، با اشاره به اینکه در سال جاری با همکاری صندوق بازنشستگان اقدام به تهیه وام‌هایی برای مستمری بگیران اصفهان کرده‌ایم گفت: این وام‌ها از سوی بانک رفاه به بازنشستگان پرداخت می‌شود ودر سال جاری از سوی کانون بازنشستگان کشوریک هزار فقره وام به استان اصفهان تعلق گرفت که ۵۵۰ فقره از این وام در شهر ستان‌ها یی چون کاشان؛ آران و بیدگل، شاهین شهر، خمینی شهر، فلاورجان، زرین شهرو غیره بوده است.

وی ادامه داد: حدود۵۰۰ فقره وام نیز برای شهر اصفهان اختصاص داده شد که با توجه به تعداد زیاد مخاطبان در این بخش باید ازطریق قرعه کشی این وام‌ها را به متقاضیان پرداخت کنیم.

شاه زمانی، با اشاره به اینکه مبلغ این وام‌ها ۲۰ میلیون ریالی بوده و از طریق شعب ۱،۲، ۳،۴، ۵،۶وشعب خوارسگان و رهنان پرداخت خواهد شد ادامه داد: در روز مبعثحضرت رسول(ص) مراسم قرعه کشی برای اعطای این وام‌ها به بازنشستگان برگزار می شود.

گفتگو از: زهرا نصیری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز