خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری:

200 عنوان برنامه در هفته پدافند غیرعامل در سمنان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۱۶۵

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: در سطح استان سمنان بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه توسط دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان در هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ از ۸ تا ۱۴ آبان‌ماه با شعار محوری و کلی "پدافند غیرعامل؛ ایران پایدار" برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، ایرج کارخائی بیان کرد: در سطح استان سمنان بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه توسط دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان در هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ از ۸ تا ۱۴ آبان‌ماه با شعار محوری و کلی "پدافند غیرعامل؛ ایران پایدار" برگزار خواهد شد.

وی افزود: این هفته ایام مناسبی است که دستگاه‌های مختلف خصوصاً دستگاه‌های خدمات‌رسان به مردم، ضمن رصد و شناسایی تهدیدات مرتبط نسبت به تامین، اصلاح و برطرف کردن نقاط آسیب‌پذیر و با توجه به نیازمندی‌ها و امکانات، پیش‌بینی‌های لازم را برای مقابله با تهدیدات داشته باشند.

کارخائی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرایی به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های امسال در سطح ملی، سطح استانی، سطح دستگاهی توسط دستگاه‌های اجرایی، سطح شهرستانی توسط فرمانداری‌ها و سطح شهری توسط شهرداری‌ها با رویکرد آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی مقوله پدافند غیرعامل اجرا و عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: در برنامه‌های امسال با توجه به شرایط کرونایی، اهداف هفته پدافند غیرعامل با محوریت اطلاع‌رسانی، تشویق افکار عمومی برای رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی، اقناع‌سازی و ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون به عنوان یک اقدام پدافندی مطرح است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: امروز پدافند غیرعامل یکی از پراهمیت‌ترین محورها و موضوعات در عرصه دفاع، مصون‌سازی کشور، پیش‌بینی و پیشگیری از انواع تهدیدات دشمنان، حفظ و حراست از سرمایه‌ها و دستاوردهای مادی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که نیاز است همه مسئولین و دستگاه‌های مختلف توجه لازم به رعایت ملاحظات و الزامات و اصول پدافند غیرعامل را داشته باشند.

وی گفت: از برنامه‌های مورد نظر در هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل، اطلاع‌رسانی، تبلیغات و انتشار عملکردها و فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌ها، دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان، مدیران و عموم مردم، برگزاری رزمایش و مانور برای کسب آمادگی‌های بیشتر توسط ۱۲ کارگروه تخصصی، بازدید و سرکشی از زیرساخت‌های حساس، مهم و مراکز ثقل در سطح استان، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ادبی، هنری، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری مانور قطع برق اضطراری در دستگاه‌های اجرایی، برگزاری مانور زیستی، سایبری، شیمیایی و مردم محور توسط دستگاه‌های مختلف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز