خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد ؛

نرخ پایین شیوع اعتیاد کارگران استان سمنان از میانگین کشوری

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۰۶۲

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: نرخ شیوع اعتیاد در محیط های کارگری استان از نُرم کشوری پایین تر و کاهش نرخ شیوع در محیط های کارگری نیازمند اقدامات موثر با استفاده از برنامه های بومی سازی شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، صمد نریمان بیان کرد: محیط های آموزشی، خانواده، محلات شهر و روستایی و محیط کار ۴ جامعه هدف ما برای مصون سازی از اعتیاد به مواد مخدر است.

وی ادامه داد: تمرکز بر ارتقای علمی و گسترش کیفی طرح های اجرایی استاندارد، جریان سازی در حوزه فرهنگی و پیشگیری و ایجاد موج حساسیت، گسترش نشاط اجتماعی، ترویج اخلاق و فرهنگ اسلامی و هویت ملی در میان جوانان، بهره گیری مستمر از فضای مجازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، اجرای برنامه های استاندارد برای افراد در معرض خطر و پر خطر، راه اندازی شبکه استانی متخصصان و صاحبنظران پیشگیری از اعتیاد و بهره گیری از تمامی ظرفیت های استانی از جمله سیاست های کاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در حوزه فرهنگی و پیشگیری است.

نریمان با اشاره به اینکه تلاش داریم تا نرخ بروز اعتیاد در محیط های چهارگانه در استان را به پایین ترین حد ممکن برسانیم، تصریح کرد: همه جانبه نگری و حفظ پیوستگی ارائه خدمات، اولویت دادن به سلامت همگانی، مشارکت حداکثری جامعه، تک دوزی نمودن خدمات، سهیل بهره مندی از خدمات و تاکید بر حفظ و ارتقاء منابع و سرمایه ها از سیاست های درمانی در بحث مبارزه با موارد مخدر است.

وی افزود: در حوزه مقابله با عرضه نیز با مهندسی هدف کاهش نرخ ورود مواد به استان، نرخ دسترسی به مواد مخدر و روان گردان و نرخ ارتکاب جرم مواد مخدری در دو جامعه هدف مسیرها ورودی و خروجی و محورهای مواصلاتی و عوامل اصلی در تهیه و توزیع و عرضه مواد، قاچاقچیان و خرده فروشان در دستور کار است.

نریمان اظهار کرد: در حوزه صیانت اجتماعی ‌مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد پیرامون مبارزه با مواد مخدر سیاست کاری در دو بخش حمایت ها، صیانت های اجتماعی و توسعه مشارکت ها مردمی تدوین شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز