خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان:

هوشمند سازی پلیس از اهداف اصلی نیروی انتظامی است/ اجرای ۳۰۰ برنامه در هفته نیروی انتظامی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۷۵۴

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: نیروی انتظامی در ایجاد امنیت در کشور سهم مهمی را بر عهده دارد و پلیس در این بخش خوب درخشیده و هوشمند سازی اساس امنیت و توسعه است که مورد توجه قرار گرفته و گام‌های موثری در این راستا برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار علی ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی ظهر امروز در سالن جلسات ستاد فرماندهی استان برگزار شد، گفت: هفته نیروی انتظامی سال جاری از ۱۷ تا ۲۴ مهر ماه با شعار پلیس هوشمند و امنیت پایدار برگزار خواهد شد و در هر روز هفته با یک عنوان ویژه و در مجموع بیش از ۳۰۰ برنامه اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: غبار روبی و عطر افشانی از مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با علما، حضور در نماز جمعه، اجرای برنامه‌های اقتدار پلیس، قدردانی از خانواده پرسنل و مروجان آموزش همگانی از جمله برنامه‌هایی هستند که طی این هفته در استان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: تجلیل از حافظان امنیت، نشیت علمی و تخصصی با اساتید، تجلیل از افراد نمونه در رعایت نکات، همایش موتورسواران قانونمند، دوچرخه سواری همیاران پلیس، اجرای نمایشی عملیات در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر و نمایشگاه توانمندی‌های پلیس از دیگر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان است.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین افزود: در راستای تبیین پلیس هوشمند و امنیت پایدار نیز برنامه‌هایی را اجرا خواهیم کرد، البته هوشمندسازی پلیس از سال‌های گذشته آغاز شده است.

وی عنوان کرد: ایجاد امنیت ذهنی و عینی، نگاه آینده پژوهی با برنامه‌های باند مدت و کوتاه مدت، اقناع افکار عمومی و امیدآفرینی از برنامه‌هایی است که در راستای شعار هفته نیروی انتظامی اجرا می‌شود و هدف اصلی جلب اعتماد عمومی و جلب سرمایه اجتماعی است.

ابراهیمی اظهار کرد: معرفی پلیس تراز جمهوری اسلامی همراه با اقتدار و مهربانی از مواردی است که مورد تاکید نیروی انتظامی است و برای رسیدن به این هدف به مولفه‌هایی نیاز داریم که هوشمند سازی از جمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: ملاک عمل ما در ناجا فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و بر همین اساس، اقتدار، امنیت، سلامت، به روز بودن، ارتباط دوطرفه و اقتدار را مد نظر قرار داریم و برای پیچیده و هوشمند بودن قدم برمی‌داریم.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: نیروی انتظامی در ایجاد امنیت در کشور سهم مهمی را بر عهده دارد و  پلیس در این بخش خوب درخشیده و هوشمند سازی اساس امنیت و توسعه است که مورد توجه قرار گرفته و گام‌های موثری درراین راستا برداشته شده است.

وی گفت: اقدامات پلیس کمتر به اطلاع مردم رسیده شده و عموم مردم نسبت به موضوعات و توانمندی‌های پلیس اطلاع کمی دارند و در این هفته تلاش می‌شود این توانمندی‌ها و زمینه فعالیت برای عموم مردم تبیین شود.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در کنار هوشمندسازی، چابک سازی نیروهای پلیس نیز مورد نظر است.

وی بیان کرد: هوشمندسازی در انتقال سریع اطلاعات و رسیدن به هدف تاثیر بالایی دارد و از این رو دارای اهمیت است.

ابراهیمی ادامه داد: در هفته نیروی انتظامی طرح‌های مختلفی نیز اجرا خواهد شد که ترخیص خودروها و موارد مرتبط با صنایع از جمله آن‌ها هستند.

وی اظهار کرد: افزایش تنوع در خدمات به مردم و بهره‌وری، افزایش رو به رشد اعتماد شهروندان، به کارگیری روش‌های پیشگیری از جرم، کاهش مجرمین و بار زندان‌ها، کاهش غیرحضوری پلیس و جایگزینی با پلیس نامحسوس و فناوری‌های پلیس از دیگر مواردی هستند در این هفته مورد تاکید قرار دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز