خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت:

نیمی از زنان ایرانی اضافه وزن دارند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۸۸۳

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۰ درصد زنان و ۴۰ درصد مردان کشور به دلیل تغذیه نامناسب و کم تحرکی دچار اضافه وزن هستند.

زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در تربت حیدریه در جمع خبرنگاران گفت: مصرف بی رویه فست فودها، قند و چربی و عدم استفاده منظم از انواع سبزیجات در برنامه غذایی باعثاضافه وزن و چاقی در افراد می شود.

به گزارش ایلنا؛ وی در حاشیه جشنواره غذای سنتی اظهار داشت: اضافه وزن، باعثبروز انواع بیماری های غیر واگیر دار و افزایش انواع سرطان ها شده است.

وی با اشاره به سوء تغذیه در اغلب افراد اظهار کرد: با برنامه ریزی های این وزارت بهداشت در دو دهه گذشته، سوء تغذیه در کودکان به کمتر از پنج درصد کاهش یافته است.

دکتر عبداللهی ادامه داد: سوء تغذیه و ناامنی غذایی در برخی استانها از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می شود.

وی افزود: بر اساس مطالعات میدانی، کمبود ریزمغذی ها، آهن و انواع ویتامین ها به ویژه در کودکان دو تا پنج سال، دانش آموزان و زنان باردار در استان های مزبور وجود دارد.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اظهار کرد: برای کاهش بیماریهای تغذیه ای باید الگوی مصرف غذایی مردم اصلاح شده و استفاده از غذاهای سنتی و بومی در هر منطقه گسترش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز