خبرگزاری کار ایران

نماینده ایلام در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

استان ایلام در تورم، محرومیت، بیکاری، فقر و خودکشی رتبه اول را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۱۸۵

نماینده ایلام در شورای عالی استان‌ها گفت: استان ایلام در تورم، محرومیت، بیکاری، فقر و خودکشی رتبه اول را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمد‌الله بیگی در بیست و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: استان ایلام در تورم، محرومیت، بیکاری، فقر و خودکشی رتبه اول را دارد، اما باید اعلام کنم که در ایثارگری و شهادت نیز این استان در رتبه نخست قرار گرفته که متأسفانه در اختصاص اعتبارات ملی و بودجه‌ای توجه چندانی به آن نشده است.

وی افزود: مردمان استان ایلام که در جنگ تحمیلی ایران و عراق و مرزداری اعتمادند، اما امروز از سوی برخی از مدیران و مسئولان به دست فراموشی سپرده شده‌اند، تا جایی که هیچ کارگاه تولیدی و اشتغالزایی در آنیافت نمی‌شود و این نشان از سیاست‌های غلط حاکم در توزیع اعتبارات است.

نماینده ایلام در شورای عالی استان ها استان تأکید کرد: استان ایلام با این همه ذخایر نباید سرانه پایینی در  مسائل اجتماعی و اقتصادی داشته باشد. من از مسئولان می‌خواهم برای اختصاص اعتبارات به این استان اهتمام ویژه‌ای از خود نشان دهند، زیرا این اقدام آن‌ها (تخصیص ندادن بودجه‌ای متناسب با نیاز استان) زنگ خطری جدی است.

بیگی با تأکید بر اینکه نباید مرزداران به دست فراموشی سپرده شوند، گفت: سهم مردم ایران با آن همه رشادت و از جان گذشتگی و ایثار و ذخایر نفت و گاز در کنار صبر و بیداری، سهم دود و بیماری است و مسئولان و مدیران تنها نباید به جهت تکمیل سخنرانی‌های خود از دلاوری‌های مردم استان ایلام حرفی به میان آورند.

وی ،افزود: نباید بی تفاوتی به ویروسی همه گیر تبدیل شود و حل موضوعات را به گذر زمان واگذار کرد، زیرا ملت ایران، ملتی بسیار فهیم هستند و می‌دانند چه بر آن‌ها می‌گذرد و این ملت به پیروی از منویات مقام معظم رهبری همه ناملایمات را به جان خریده‌اند و مردانه به جانب مقصود پیش رفته‌اند و از رویارویی با دشمنان هراسی ندارند.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: آنچه که آن‌ها را آزرده می‌کند، بی مسئولیتی برخی از مدیران و مسئولان است که هیچ تدبیر و اندیشه محکمی در حوزه سیاسی، فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی و اجتماعی ندارند و نظر اکثریت مردم برخورد قاطع با همین مدیران بی کفایت است.

بیگی، گفت: باید برای حل مشکلات، مسائل به اشخاصی توانمند که درک درستی از واقعیت‌های درونی و بیرونی کشور و خواسته‌های واقعی مردم دارند، سپرده شود و زمینه سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل‌های سیاسی ایجاد شود.

وی ،افزود: متأسفانه اعتقاد مردم به مسئولان لطمه خورده است و باید این اعتماد برگردانده شود، زیرا بقای کشور بستگی مستقیم به اتحاد و یکپارچگی مردم دارد.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: امروز گرفتاری‌های فراوان از جمله گرانی مسکن و اجاره بها، بالا بودن نرخ تورم و بیکاری عصبانیت‌های روحی و روانی برای شهروندان ایجاد کرده است.

بیگی با تأکید بر اینکه مردم به دنبال احقاق حقوق خود هستند، تصریح کرد: مردم هرگاه شرایط را نامناسب می‌بینند، به دفاع از حقوق خود بلند می‌شوند و آن‌ها می‌دانند که بهترین نظام کشور جمهوری اسلامی ایران است و اعتراض آن‌ها در جهت حذف اختلافات و رفع تبعیض است.

وی با اشاره به عملکرد رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: آقای نوبخت در سخنرانی‌های خود به تکرار حرف از حذف یارانه می‌زند و به اعتقاد من این طرح، طرحی نادرست است که چندین برابر آن مبلغ از مردم گرفته شود و با افزایش تورم میزان یارانه‌ها همان مبلغ ثابت باقی بماند.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: چرا لایحه‌ای از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات مردم تصویب نمی‌شود و تنها در سخنرانی‌های خود حرف از یارانه می‌زنید.

بیگی با تأکید بر اینکه باید زمینه نشاط و شادی و اشتغال در کشور ایجاد شود، تأکید کرد: زمینه نشاط در استان‌های کم برخوردار مانند ایلام باید فراهم شود، زیرا استان‌هایی مانند ایلام و خوزستان که دارای بالاترین ذخایر نفت و گاز هستند، نباید از سرانه نشاط و شادی و اشتغال کم بهره بمانند.

 وی گفت: ملت بزرگ ایران در تمام صحنه‌های پرخطر به حمایت از آرمان‌های انقلاب و تحقق شعار‌های ارزشمند آن یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی برخواسته و به پیروی از رهنمود‌های امام راحل از آن مایه گذاشته است.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها گفت: وزیر راه و شهرسازی در اربعین سال گذشته در بازدید خود از ایلام به مردم قول راه آهن و چهار بانده کردن مسیر دوم عتبات عالیات را داد، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و درخواست مردم استان ایلام این است به دلیل مشکلات فراوان هر چه سریع‌تر این وعده عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز