خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی:

مدیریت مسائل اجتماعی با نگاه کالبدی و فنی امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۸۸۰

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با انتقاد از نگاه کالبدی و فنی به مسائل اجتماعی، گفت: تا زمانی که این بینش اصلاح نشود به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

به گزارش ایلنا، بدر شکوهی در جلسه کمیته مشورتی فرهنگی اجتماعی استان، با اشاره به اینکه امروزه آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک چالش بزرگ به حساب می‌آید، ابراز داشت: موضوعاتی از جمله اعتیاد و طلاق از عمده مشکلاتی هستند که باید در این حوزه‌ها به شکل کاملا جدی نسبت به حل آنها اقدام شود.

وی، ترسیم و تعیین اهداف و وظایف برای کمیته فرهنگی اجتماعی را بسیار مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی فعالان این حوزه خواهند دانست که کدام جهت و راهکارهایی را برای رسیدن به هدف نهایی باید دنبال کنند.

شکوهی ادامه داد: در واقع انجام و طراحی چنین موضوعی همچون نقشه راهی خواهد بود که مسیر درست را نشان خواهد داد.

وی لازمه‌ پیشرفت در حوزه فرهنگی اجتماعی را ورود اساتید و صاحب‌نظران و همچنین دخالت دادن سازمان‌های مردم نهاد دانست و عنوان کرد: بسیاری از کشورهایی که در این حوزه نتایج خوبی به دست آورده‌اند آنهایی هستند که ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد به خصوص گروه‌های مرجع را مورد استفاده قرار داده‌اند و ما نیز برحسب توانایی و داشته‌هایمان می‌توانیم در استان از چنین ظرفیت‌هایی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسائل موجود بدون متولی است، اذعان داشت: به عنوان مثال در حوزه فرهنگ ترافیک یکسری موضوعات در قالب سلبی تعریف شد؛ در صورتی که الزامات یک کار فرهنگی آن است که پایه آن، نرم و ایجابی باشد که عدم دقت به این موضوع باعث شده که نتایج خوبی به دست نیاوریم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی و لزوم ورود جدی به این مسئله، در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت مطرح کرد: پیشینه جامعه ما ایجاب می‌کند که در رابطه با چنین موضوعاتی برنامه‌ریزی‌های درست و دقیقی صورت گیرد تا شاهد سوء استفاده برخی از افراد از این موضوعات نباشیم.

شکوهی در پایان با اشاره به این که نهادهای تعریف شده در حوزه معرفی و بزرگداشت مفاخر فرهنگی استان فعالیت چشمگیری ندارند، گفت: اینکه شناخت نسل چهارم انقلاب و نظام از مفاخر کشورهای دیگر بیشتر از مفاخر کشور خودمان است نشان می‌دهد که در این حوزه کم‌کاری‌هایی صورت گرفته که باید جبران شود.

علی‌اصغر شعردوست، نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهار داشت: هیچ کدام از ما منشأ کارهای اجرایی نیستیم اما می‌توانیم تا آنجایی که از دستمان برمی‌آید کمک حال باشیم.

وی از وضعیت نامناسب برخی آثار تاریخی تبریز مانند مقبره دوکمال و مقبره‌الشعرا انتقاد کرد و گفت: با وجود بازدید گردشگران زیادی از مقبره الشعرا اما تاکنون کار چندانی برای بهبود وضعیت آن نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز