خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان مطرح کرد:

پارسال نگران متروکه شدن اصفهان بودیم امسال سیل مهاجران/ نظارت بر کنسرت‌ها وظیفه شهرداری نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۸۳۵

شهردار اصفهان گفت: در سال گذشته نگران این بودیم که اصفهان در حال متروکه شدن است و امسال نگران آن هستیم که چگونه با سیل مهاجران به اصفهان برخورد کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: به شعارهایی که داده ایم، عمل می‌کنیم و به دنبال مهندسی اجتماعی بوده ایم به طوری که در سال گذشته به مدیریت شهری می‌گفتند چرا به کارهای عمرانی نپرداخته اید و حالا که به این مسائل می‌پردازیم می‌گویند، چرا از مسائل اجتماعی و فرهنگی غافل شده اید در حالی که به همه این مسائل در کنار هم توجه داریم.

وی در ادامه با اشاره به هفته فرهنگی اصفهان گفت: اگر چه فعالیت‌های عمده ای در این هفته به دلیل همدردی با سیل زدگان اجرا نشد، اما اقدامات فرهنگی در شهر در حال اجراست.

شهردار اصفهان عنوان کرد: در سال گذشته نگران این بودیم که اصفهان در حال متروکه شدن است و امسال نگران آن هستیم که چگونه با سیل مهاجران به اصفهان برخورد کنیم؛ البته زیرساخت های لازم در شهر به وجود آمده است.

وی در ارتباط با برگزاری موسیقی و کنسرت در اصفهان یادآور شد: چگونگی و محتوای این تولیدات برعهده دستگاه‌های نظارتی همچون اداره ارشاد و پلیس و غیره است و شهرداری تنها تسهیل کننده است بنابراین ما کاری نکردیم که زمینه گناه فراهم شود بلکه به طور مثال سینما در رهنان و خوراسگان ساختیم تا جوانان و خانواده ها به درستی تفریح کنند و شادی و سرور در بین مردم جاری باشد.

نوروزی با تاکید بر اینکه اگر توسعه فضای فرهنگی، اسمی غیر از کارهای ارزشمند برای ارتقای جامعه بگذاریم، به هیچ وجه به ساختار شهرداری سازگاری ندارد، گفت: همه باید تلاش کنند تا مدیریت شهری در همین مسیر گام بردارد.

وی افزود: در گذشته 12 هزار فضای سبز داشتیم که 5 هزار هکتار آن وجود دارد و البته در سال گذشته با مشکلات زیادی در این زمینه روبرو شدیم و مجبور به خرید 33 هزار تانکر آب شده و پساب های دو تصفیه خانه های شمال و جنوب را خریداری کردیم.

شهردار اصفهان با اعلام اینکه ناگزیر هستیم کار علمی در خصوص حفظ فضای سبز انجام دهیم، اظهار کرد: هدف گذاری های عمده ای برای فضای سبز مقاوم به خشکی در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در وضعیت بسیار خوبی در سطح کشور قرار گرفتیم، تاکید کرد: بیش از 88 درصد از بودجه مدیریت شهری در سال گذشته محقق شد در حالی که بسیاری از کلانشهرها در این خصوص با نشمل مواجه شدند اما با این وجود توانستیم حقوق کارکنان و زیرمجموعه های خود را به روز رسانی کنیم در حالی که در گذشته این بودجه چند ماه عقب افتاده بود.

وی اضافه کرد: بودجه های مربوط به مساجد و مراکز فرهنگی در سال گذشته منطقی و 70 درصد آنها پرداخت شد چرا که به دنبال دوری از کارهای تبلیغاتی هستیم.

شهردار اصفهان یادآور شد: وقتی ما آمدیم پروژه های شهری متوقف و تعطیل شده بود در حالی که پروژه امام علی(ع) دچار تحریم مردمی شده بود اما در یک سال و نیم گذشته دیوار بی اعتمادی بین مدیریت شهری و مردم را کوتاه کرده ایم، پروژه اجلاس سران هم با 23 پیمانکار در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌های مدیریت شهری دارای مجوزهای لازم است و امروز وقت ساختن است اگرچه شاید صدای ما به گوش برخی نرسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز