خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز عنوان کرد:

معوقات بلبرینگ‌سازی تبریز پرداخت شد/ ۶۷۰ هزار کارگر استان آذربایجان شرقی نیازمند توجه هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۷۳۲

دبیر و اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی در دیدار معاون جدید سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از پرداخت مطالبات کارگران بلبرینگ‌سازی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مشکل پرداخت مطالبات یش از یک هزار و ۶۰۰ کارگر ماشین‌سازی تبریز نیز مرتفع شده است.

به گزارش ایلنا، دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های  معاون جدید امنیتی سیاسی استاندار آذربایجان شرقی در سمت فرمانداری تبریز اظهار داشت: حضور آقای راستگو در سمت قبلی فرماندار تبریز و در این مسئولیت جدید که سابقه درخشان همکاری در بدنه تولید و صنعت را نیز دارند کمک موثری برای جامعه کارگری است.

کریم صادق زاده تبریزی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده کمیسیون کارگری استان آذربایجان شرقی و تبریز به ویژه دبیر و مسئول دبیرخانه آن در پیگیری مشکلات جامعه کارگری اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی فراوان متاثر از تحریم‌ها خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی و شهر صنعتی تبریز خوشبختانه به ویژه در یک سال اخیر گام‌های مفیدی در ایجاد محیط آرام برای تولید برداشته شده است.

 دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در عین حال با اشاره به وجود بیش از ۶۷۰ هزار کارگر و ۱۵۵هزار بازنشسته در استان خواستار توجه ویژه برای پیگیری مشکلات این قشر شد و گفت: خوشبختانه خانه کارگر آذربایجان شرقی با عضوگیری بیش از ۱۶۵ هزار نفر از کارگران و ارایه خدمات رفاهی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، حقوقی و صنفی به عنوان بزرگترین نهاد کارگری در سطح شمال غرب در خدمت جامعه کارگری بوده و در این راستا اقدامات بسیار موثری داشته است.

صادق زاده با اشاره به آغاز به کار ستاد بزرگداشت هفته کارگر آذربایجان شرقی در خانه کارگر تبریز افزود: ما معتقدیم برنامه‌های هفته کارگر بایستی به شکل مردمی و توسط تشکلات صنفی برگزار شود و دولت تنها نقش نظارتی داشته باشد.

وی  خواستار حضور نمایندگان کارگر در مجامع تصمیم گیری به ویژه مرتبط با جامعه کارگری و تولید شد و گفت: حضور نمایندگان جامعه کارگری  در این مجامع و ارایه نظرات کارشناسی می‌تواند کمک موثری برای کاهش تنش‌ها باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات کارگران در اولویت کاری در حوزه مسایل کار و تولید استان قرار دارد، گفت: در سال ۹۷ به همت اعضای کمیسیون کارگری استان آذربایجان شرقی به طور جدی با تشکیل مداوم جلسات اصلی و فوق‌العاده پیگیر مشکلات واحدهای مشکل‌دار بودیم و در این ارتباط تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

راستگو با بیان اینکه اکنون تعداد واحدهای بحرانی استان آذربایجان شرقی به ۱۰ کارخانه رسیده است به تلاش‌های  انجام شده در خصوص دو کارخانه ماشین‌سازی و بلبرینگ‌سازی تبریز اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تامین اعتبار  مابقی مطالبات کارگران بلبرینگ‌سازی پرداخت شد و در خصوص کارخانه ماشین‌سازی تبریز نیز با هماهنگی‌های انجام شده تلاش شده بیش از یک هزار و ۶۰۰ کارگر این واحد تولیدی فعلا از نظر دریافت حقوق مشکلی نداشته باشند.

وی در عین حال مشکلات اصلی کارخانجات بحرانی استان آذربایجان شرقی را مسایل مدیریتی عنوان کرد و گفت: در صورتی که به مسایل مدیریتی این واحدها رفع شود و در کنار آن با هعراهی کارگران  می‌توان واحدهای بحرانی که در اغلب موارد از برندهای مهم تولید و صنعت هستند، به موفقیت رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز