خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

طرح کارورزی یک فرصت برای صاحبان مشاغل است/ معافیت 21 ماهه از پرداخت حق بیمه

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۰۰۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: طرح کارورزی یک مشوق و فرصت برای صاحبان مشاغل است که بتوانند از این طریق افراد تحصیل کرده را به کار بگیرند.

محمدحسین ریاحی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اظهار داشت: هریک از صنوف و اتحادیه ها و مشاغل اعم از تولیدی، صنعتی و خدماتی دنبال نیروی توانمند متخصص و قابل باشند محدودیتی برای جذب نیرو ندارند و همین امروز می توان نیروی لازم را گرفت اما طرح کارورزی مزیت هایی دارد که قابل توجه است.

وی ادامه داد: طرح کارورزی از این قرار است که واحدها و صنوف احساس نیاز به نیروی کاری دارند که نمی دانند سطح کارایی و سواد آن چقدر است که از طریق این طرح می توانند نیروی کاری را جذب کرده و سه ماه آموزش بدهند.

ریاحی با اشاره به اینکه گلایه صنوف و واحدهای تولیدی این است که فارغ التحصیلان دانشگاهی توانمندی و مهارت کاری ندارند عنوان کرد: این در حالی است که این طرح برای کارفرما و حتی نیروی کار هم مناسب است و امکان شناسایی نیروی توانمند کاری را می‌دهد و می توان جذب کرد.

وی همچنین از در نظر گرفتن مشوق‌های بیمه‌ای با هدف افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان خبر داد و گفت: برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آنها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا 21 ماه ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد. بدین ترتیب کارفرمایان تا 21 ماه از پرداخت حق بیمه در قبال کارورزان معاف خواهند بود.

ریاحی با تشریح جزئیات اجرای طرح کارورزی که به تازگی با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار از سوی وزارت کار اجرایی شده است، اظهار داشت: دستمزد این افراد به میزان یک سوم حداقل حقوق از سوی دولت پرداخت می‌شود و ظرفیتی برای کارفرمایان است که می تواند مورد توجه قرار گیرد و در این سه ماهه آموزشی استفاده شود تا به مرحله جذب نیرو برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد از دیگر ویژگی های طرح را آشنایی افراد با محیط کار، تبدیل علوم تئوری به کابردی و مهارت آموزی برشمرد و گفت: همچنین کارورز به عنوان یک فرد دانش‌آموخته نیز دانشی دارد که می‌تواند به بنگاه یا واحد مربوطه منتقل کند.

وی تصریح کرد: حضور در طرح‌های کارورزی ضعف و خلاء مهارت و سابقه کار فارغ التحصیلان را جبران می‌کند، از دیگر مزایای این طرح کاهش قیمت محصول و جبران کمبود نیروی انسانی بنگاه‌ها است لذا باید بیشترین استفاده را از ظرفیت این طرح در استان برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز