خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

وجود 64 واحد مشکل‌دار در قزوین/ رقم حداقلی دستمزد جوابگوی نیازهای اولیه کارگران نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۲۷

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از وجود 64 واحد مشکل‌دار در استان قزوین و اشتغال با بیش از سه هزار و 500 کارگر در این واحدها خبر داد.

مسعود بابایی در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا در قزوین، اظهار کرد: در استان قزوین 220 هزار مشمول بیمه تامین اجتماعی داریم که 159 هزار نفر، کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: تولید با مشکل مواجه است و کمی شرایط تولید دشوار شده که سعی ما بر این بوده اشتغال کارگران با کمک دستگاه‌های اجرایی و نشست با کارفرمایان حفظ شود و با بازدید از واحدهای تولیدی زمینه برای رفع مشکلات فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: با تلاش این اداره کل و دستگاه‌های زیرمجموعه نسبت به رفع مشکلات قابل حل و رفع در واحدهای تولیدی اقدام شده است.

بابایی اضافه کرد: در حوزه اشتغال روستایی استان قزوین رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه سهمیه استان قزوین در حوزه اشتغال روستایی 93 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده اما با رایزنی‌هایی که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل صورت گرفت، بیش از 155 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده است.

وجود 64 واحد مشکل‌دار در قزوین/ رقم حداقلی دستمزد جوابگوی نیازهای اولیه کارگران نیست

این مسئول با اشاره به پرداخت بیش از 15 میلیارد تومان تسهیلات  در حوزه اشتغال فراگیر اذعان کرد: در حوزه مشاغل خانگی تسهیلات خوبی پرداخت شده که بیش از 82 درصد از دریافت‌کنندگان این تسهیلات بانوان بوده‌اند و از سهمیه سال گذشته 10 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت شده که قابلیت پرداخت تا سقف 14 میلیارد تومان از سهمیه استان قزوین وجود دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: با توجه به مشکلات زیاد ایجاد شده برای واحدهای تولیدی اعم از تورم، تهیه مواد اولیه و کمی هم فروش محصولات، سعی مسئولان بر این بوده تا از ریزش نیروی بسیار در واحدهای تولیدی جلوگیری شده و بتوانیم سطح اشتغال را مدیریت و حفظ کنیم.

بابایی با اشاره به وجود 64 واحد مشکل‌دار در استان قزوین و اشتغال بیش از سه هزار و 500 کارگر در این واحدها ادامه داد: تقسیم‌بندی در زمینه واحدهای مشکل‌دار در استان انجام شده که به عنوان الگو به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده و در کمیسیون امنیت کارگری استان هم مصوب شده و در شورای تامین به تصویب نهایی رسیده است.

وی مطرح کرد: طبق تقسیم‌بندی صورت گرفته واحدهایی که بیش از سه ماه معوقات دارند و بیش از 10 کارگر دارند در قالب واحدهای درجه یک، واحدهای زیر سه ماه معوق حقوق و کمتر از 10 کارگر جزء واحدهای درجه دو و واحدهای تعطیل شده دارای کارگر هم از واحدهای درجه سه محسوب می‌شوند.

این مسئول در خصوص معوقات 20 ماهه برخی کارگران توضیح داد: تعدادی خیلی محدودی از واحدها هستند که مطالبات کارگری به کارگرانی دارند که بازنشسته شده‌اند؛ کارگری نداریم که 10 ماه حقوق نگرفته باشد این در حالی است که ممکن است کارگری دراسفند ماه حقوق آذر ماه را گرفته باشد و با تاخیر پرداخت شده باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: هزینه زندگی به شدت افزایش یافته و سطح قیمت‌ها هم به شدت بالا رفته و نگران حقوق معوق یک ما ه و دو ماه کارگران هستیم.

بابایی ادامه داد: در زمینه دستمزد کارگران علی‌رغم افزایش خوبی که امسال داشتیم و بی‌سابقه هم بوده اما رقم حداقلی دستمزد کارگران جوابگوی نیازهای اولیه زندگی آنها نیست.

وی یادآور شد: از سویی نمی‌توانیم در زمینه افزایش دستمزد حقوق کارگران به کارفرما فشار وارد کنیم چرا که ممکن است نیروی کار خود را از دست بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز