خبرگزاری کار ایران

قانع خبر داد:

گرفتار شدن ۳۰ کارگر ساختمانی در حریق هتل آسمان/ تلاش برای مهار آتش در قعر آسمان

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۹۵۳

در آتش‌سوزی ظهر امروز هتل آسمان شیراز ۳۰ نفر از کارگران ساختمانی در میان دود آتش گرفتار شدند که با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی نجات یافتند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد هادی قانع اعلام کرد: بیش از 70 نفر نیروی عملیاتی آتش‌نشان، تانکرهای آبرسان، خودروهای تخصصی امداد و نجات و اطفای حریق در محل حادثه آتش سوزی هتل آسمان حضور دارند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش‌نشانان شیفت استراحت نیز به محل حادثه فرا خوانده شده اند تا بتوانیم با تعویض شیفت از نیروهای پرتوان و تازه نفس استفاده کنیم.

قانع اضافه کرد: شهردار شیراز، قائم مقام شهردار و کمیته فنی شهرداری شیراز نیز در محل آتش‌سوزی حضور یافته‌اند و اقدامات اولیه در خصوص پایداری سازه در حال انجام است، بدین منظور از سه نقطه سازه فلزی هتل آسمان در حال خنک سازی است و کمیته فنی از معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز در حال بررسی پایداری سازه این هتل هستند تا در صورت نیاز اقدام به تخلیه ساختمان های اطراف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با رسیدن ماموران آتش نشانی به این محل مشخص شد که ۳۰ نفر کارگر ساختمانی به دلیل شدت دود در طبقات بالایی گرفتار شده اند. به منظور نجات جان کارگران و اطفای آتش سوزی، آتش نشانان به پنج اکیپ تقسیم شدند که 3 اکیپ اقدام به اطفای حریق در طبقات منفی کردند چون منشا اصلی حریق در طبقه 2- بود به علت دپوی تشک ها و دو اکیپ تخصصی تیم کوهستان به طبقات بالا برای نجات جان کارگران رفتند.

گرفتار شدن ۳۰ کارگر ساختمانی در حریق هتل آسمان/ تلاش برای مهار آتش در قعر آسمان

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش نشانان در مرحله اول توانستند کلیه کارگران را به پشت بام انتقال دهند، در مرحله دوم با کمتر شدن شعله ها و کنترل حریق تمامی کارگران را به خارج از ساختمان در حال آتش سوزی بردند و کارگران حاضر در محل حادثه را نجات دادند.

قانع با بیان اینکه اگر سازمان آتش نشانی با اقدام سریع در محل حادثه حضور پیدا نمی کرد قطعا حادثه دلخراشی پیش می آمد، افزود: هم اکنون آتش نشانان در حال لکه گیری آتش هستند چون این آتش سوزی به علت سوختن فوم ایجاد شده و گستردگی زیادی دارد. طی ساعات آینده نیز عملیات مهار آتش و اطفای حریق ادامه دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص حادثه آتش سوزی هتل آسمان افزود: حوالی ساعت 11:05 امروز طی تماس تلفنی با مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی (سامانه ۱۲۵)، ماموران آتش نشانی از بروز آتش سوزی در خیابان رودکی و هتل آسمان مطلع شدند. با اعلام این گزارش، آتش نشانان سریعا از پنج ایستگاه عملیاتی به موقعیت حادثه اعزام شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز