خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی:

بدون خلق هنرهای جدید ایران را در گذشته تاریخی دفن کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۶۸۳

وزیر ارشاد گفت: اگر ما به خلق هنرهای جدید نپردازیم ایران را در گذشته تاریخی دفن کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی در دیدار با هنرمندان شرق استان هرمزگان با بیان این مطلب افزود: افزایش زیر ساخت‌های فرهنگی در استان در دستور کار قرار دارد و مجتمع فرهنگی در سیریک و بشاگرد احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: اصل این دغدغه که زیر ساخت‌های فرهنگی کم است دغدغه درستی است. سرانه فضای سبز امروز  ۱۱ متر، سرانه فضای آموزشی ۵ متر و سرانه فضای ورزشی به یک‌متر رسیده اما سرانه فضای فرهنگی زیر یک متر و سانتی‌متری است.

صالحی ادامه داد: جهان از طریق فرهنگ با ما ارتباط برقرار می کند و اگر انقطاعی ایجاد شود، راه ارتباط با دنیا را از دست می دهیم. اگر ما به خلق هنرهای جدید نپردازیم ایران را در گذشته تاریخی دفن کرده‌ایم و توسعه ایران و ایرانی متفاوت از توسعه دیگر اقلیم ها است و توسعه ایران باید رنگ و بوی هنر و ادبیات داشته باشد و با این نگاه بحث زیرساخت های حوزه فرهنگ که مقدمه ای هستند برای جهش اتفاقات هستند ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در منطقه هرمزگان با همت مسوولان استان باید به زیر ساخت های استان سرعت بیشتری داده شود و کارهای نیمه تمام به اتمام برسد و کارهای جدیدی شکل بگیرد.

وی افزود: ما به دنبال توسعه زیر ساخت ها هستیم و تفاهم نامه ای را امضا کرده ایم که در شهرستان های بدون سینما پردیس های سینمایی را ایجاد می کنیم.

صالحی با بیان اینکه در سیریک و بشاگرد مجتمع فرهنگی احداث می شود، گفت: ٤٢ خانه فرهنگ نیمه تمام در تفاهم نامه با استانداری هرمزگان در دستور کار قرار دارد تا به بهره برداری برسد.

وی افزود: در حوزه جشنواره ها و رویداد ها نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگاه ما در حرکت های ملی به استان ها و در استان ها به شهرستان ها است.

صالحی بیان کرد: تسهیلات ما در دو سال اخیر ۱۰ برابر شده است و خانواده بسیار گسترده ای در عرصه فرهنگ و هنر وجود دارد و تلاشمان این است که  در زمینه های  کمی و کیفی خدمات خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز