خبرگزاری کار ایران

نامه وزیر ارشاد به مناسبت انتشار جلد سوم هدهد سفید

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۷۵۱

جلد سوم کتاب «هدهد سفید» با ارائه مطالبی برای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر نوجوانان با کتاب و کتابخانه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر و در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور توزیع شد.

به گزارش ایلنا، پس از انتشار جلد اول و دوم از کتاب «هدهد سفید» که با استقبال اعضای نوجوان کتابخانه‌های عمومی همراه شد، جلد سوم این کتاب نیز با ارائه مطالبی برای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر نوجوانان با کتاب و کتابخانه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر و در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور توزیع شد.

در جلد سوم از کتاب «هدهد سفید» پس از مطلبی با عنوان «نقطه تلاقی مروارید و فوتبال» به قلم فریدون عموزاده خلیلی، در بخشی با عنوان «نامه آقای وزیر» نامه تقدیر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار جلد اول و دوم کتاب «هدهد سفید» منتشر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نامه، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش دست‌اندرکاران انتشار این کتاب چنین نوشته است: «مخاطب قرار دادن جمع میلیونی نوجوانان عضو کتابخانه‌های عمومی کشور در موضوع کتاب و کتابخوانی، هدف‌شناسی دقیق و ارزشمندی است. اینکه بذر شیفتگی به خواندن را در آینده‌سازان کشور بکارد و بپرورد و تکثیر کند.

در ادامه این نامه درباره نکات برجسته دو جلد منتشر شده از کتاب «هدهد سفید» چنین آمده: «حضور نویسندگان برجسته حوزه کودک و نوجوان در تیم مدیران و نویسندگان، حضور محسوس نوجوانان در پیدایش دو مجموعه از نگارش آثار تا نقاشی‌هایی که تصویرگر داستان‌های برجستگان بوده‌اند و ...، فرصت‌سازی برای تعامل نویسندگان و نوجوانان، توجه به تربیت و تقویت ذوق و مهارت نویسندگی در نوجوانان، ارتقای عطش خواندن با معرفی کتاب‌های خوب، توجه به سوژه‌های کمتر مورد توجه در خلق قصه، خاطره، شعر و... در موضوعاتی چون: کتاب، کتابخانه، نمایشگاه کتاب، کتابدار، کتابخانه سیار و ... و همچنین توجه به ابتکارات و خلاقیت‌هایی که در عرصه کتابخانه و کتابخوانی نوجوانان در حال اتفاق است و یا می‌تواند اتفاق بیفتد از جمله نمایشنامه خوانی و ... از نکات برجسته دو شماره منتشر شده از این کتاب بود.

نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین خاتمه می‌یابد: «امید می‌رود که «هدهد سفید» بتواند گوشه‌ای از ملک باقی سلطنت کتاب را به نسل نوجوان‌مان بازنماید و آنان را با این نوای هدهد سلیمانی همنوا کند که: و اوتیت من کل شیء (نمل، ۲۳).»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز