خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی:

باید به سمت شهرهای خلاق برویم

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۱۵۸

نشست اهالی فرهنگ، هنر و رسانه غرب هرمزگان عصر امروز با حضور وزیر ارشاد، فریدون همتی استاندار هرمزگان در فرمانداری بندرلنگه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی در این نشست با تاکید بر تمرکز زدایی رویداها افزود: این منطقه از جهات مختلف مورد توجه است، از یک طرف سابقه کهن و از طرفی دیگر دریچه ارتباط ما با جهان از طریق این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: حضور شخصیت ها و هنرمندان غرب هرمزگان در محافل مذهبی، هنری و علمی کشور و تنوع دیرینه و فرهنگ این مردم  بخشی از فرهنگ عمیق کشور و یکی از بخش های افتخار آفرین ایران ماست

صالحی گفت: زیر ساخت ها در فرهنگ و هنر کمک می کند تا خلاقیت انسانی مخاطب بیشتری پیدا کند بنابراین زیر ساخت ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت:  برای  زیر ساخت های فرهنگی و هنری  در سطح استان به طور عام و در غرب هرمزگان به طور خاص اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی افزود: این نگاه وجود دارد که رویدادها را تمرکز زدایی کنیم؛ به این معنا که از تهران به استان ها و از استان ها به شهرستان ها منتقل شود و با این نگاه رویدادها تمرکز زدایی پیدا خواهد کرد.

صالحی تصریح کرد: باید فضایی در کشور ایجاد شود که همه احساس کنند در  آفرینش ها حضور دارند و تبعیض ها کمتر شود.

وی افزود: ما در فضای ایران شهرهایی داریم که به هنرها و آفرینش ها و ظرفیت هایی که دارند شناخته می‌شوند و همانطورکه قطب علمی  و قطب اقتصادی داریم می توانیم در هنر و فرهنگ هم شهرهای خلاق داشته باشیم.

صالحی گفت: طرح شبکه شهرهای خلاق فرصت هایی را درست می کند که عدالت بیشتر در رویدادها صورت گیرد و فرهنگ و هنر با فضای شهر پیوند می خورد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: بحث گردشگر صرفا بازدید از طبیعت نیست بلکه باید هنر بومی کنار مناظر قرار بگیرد. خیابان، گذرها، میدان ها و پاتوق های هنری، جذب گردشگر و افزایش آن را بیشتر می کند.

صالحی تاکید کرد: ایده رساندن گردشگری از هرمزگان به ۱۰ میلیون نفر، بدون توجه به فرهنگ و هنر ممکن نیست. خلاقیت هایی که هنرمندان در خلوت انجام می‌دهند به دیده شدن نیاز دارد. به جشنواره نباید فقط اکتفاء کرد چراکه جشنواره کوتاه‌مدت است بلکه باید به سمت شهرهای خلاق برویم.

وی در پایان گفت: تاکنون تلاش زیادی کرده ایم در حوزه های مختلف از هنرمندان حمایت کنیم و به هنرمندان نباید نگاه امدادی کنیم بلکه باید نگاه جدی تر و پایدار تر داشته باشیم و امیدواریم که اتفاقاتی که در توسعه استان داریم نگاهی ویژه به فرهنگ و هنر شود و کار آفرینی در این حوزه صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز