خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی فارس خبر داد:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح ٤٠ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۰۸۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: فعالیت‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح ٤٠ هزار هکتار از اراضی ملی استان فارس در سال گذشته اجرا شد.

 به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، شهرام منتصری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: از مجموع هفت هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ٩٧ برای اجرای پروژه های آبخیزداری و منابع طبیعی معادل پنج درصد کل این اعتبارات یعنی ٣٨٠ میلیارد ریال سهم استان فارس بوده است.

وی افزود: عملیات مکانیکی(سازه ای) آبخیزداری در ٣٦ پروژه در سطح ٤٠ هزار هکتار از اراضی استان با حجم عملیات سنگ و سیمان به میزان ٥٥هزار و ٥٧١ مترمکعب و حجم عملیات خاکی ٣٠٦هزار و ٢٠٠ متر مکعب تعریف و اجرا شده است.

وی افزود: در این راستا و از محل اجرای این پروژه ها ٨٢ هزار و ٩٣٥ خانوار در  ٢٤ شهرستان از مزایای آنها بهره مند شدند.

وی حجم آبگیری و کنترل سیل ناشی از اجرای طرح های آبخیزداری در سال گذشته را بالغ بر ١٦ و نیم میلیون متر مکعب اعلام و با اشاره به نتایج مثبت آنها گفت:این طرح ها علاوه بر حفاظت از آب و خاک و افزایش منابع سطح آب‌های زیرزمینی تاثیر چشمگیری در کاهش خسارت های ناشی از سیلاب های ویرانگر  داشته است.

منتصری با بیان اینکه پروژه های آبخیزداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند اظهار امیدواری کرد:با انجام فعالیت های فرهنگی بیشتر در جهت جلب مشارکت مردم و تشکلهای مردمی این طرح ها در سال جاری با قوت بیشتری در تمام نقاط استان ادامه یابند.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس با اشاره به افزایش اعتبارات آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان در سال جاری افزود: با برنامه ریزی های انجام گرفته امسال نیز اعتبارات خوبی برای انجام پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است که طی هفته های آینده تخصیص آن اعلام و مشخص خواهد شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز