خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی ملارد خبرداد:

اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در شهرستان ملارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۷۲۸

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد از اجرایی شدن پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در قالب عملیات بیولوژیک و مکانیکی در حوزه های آبخیز این شهرستان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و دویست میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبرداد.

به گزارش ایلنا، مسعود چهارنظم با اعلام این خبر افزود: در حوزه آبخیز قزل چشمه که دارای مساحتی حدود   19هزار هکتار است عملیات آبخوان داری در قالب پروژه پخش سیلاب به حجم 80 هزار مترمکعب عملیات خاکی برای ایجاد پشته‌های خاکی با تراکم 85 درصد و احداث سازه سنگی-ملاتی به حجم 1500مترمکعب برای احداث بند انحرافی و سرریزهای روی پشته‌ها به مرحله اجرا درآمده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این حوزه آبخیز 135 هکتار عملیات بیولوژیک نیز در قالب کاشت گونه آتریپلکس در حال انجام است.
 
این مقام مسئول به اقدامات آبخیزداری در حوزه آبخیز اخترآباد شهرستان ملارد اشاره کرد و اظهار داشت: در این حوزه آبخیز که دارای مساحتی حدود 22 هزار هکتار است عملیات مکانیکی شامل احداث سازه‌های سنگی – ملاتی  و سنگی- گابیونی به حجم حدودی 2050 مترمکعب و عملیات بیولوژیک در قالب کاشت گونه آتریپلکس در سطحی معادل 100 هکتار اجرایی شده است.
 
چهارنظم با بیان اینکه این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی بالای 70درصدی برخوردار هستند یادآور شد: در این پروژه‌ها اهدافی همچون کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب، تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی دنبال می‌شود.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد بیان داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری تأثیر بسزایی در پوشش و پویایی عرصه‌های منابع طبیعی داشته که از این رو امروز بیش از هر زمان دیگری به انسجام و هم افزایی نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز